علت عدم نمایش تبلیغات در گوگل چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تعداد بازدید: 340

تبلیغات کلیکی

علت عدم نمایش تبلیغات در گوگل چیست؟

نویسنده: hasannezhad
2020-05-03 14:25:55

علت عدم نمایش تبلیغات در گوگل چیست؟ چرا تبلیغات کلیکی گوگل نشان داده نمی شوند؟

تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز به صرفه ترین و معقول ترین نوع تبلیغات می باشد. اما اگر اصول تبلیغ گذاشتن و ساخت کمپین را رعایت نکنید و همچنین به بهینه سازی تبلیغات در گوگل خود نپردازید، قطعا به هدف خود نمی رسید. از طرفی این موضوع باعث هدر رفتن هزینه های شما و به نتیجه نرسیدن تبلیغات آنلاین می شود.

نکته ی مهم: فراموش نکنید که طبق تحقیقات در سراسر جهان، تبلیغات در گوگل بهترین و موثرترین راه تبلیغات کلیکی آنلاین می باشد. اما چرا برخی از مشتریان و صاحبان سایت از تجربه ی خود در ادوردز رضایت ندارند؟

بررسی علت عدم نمایش تبلیغ در گوگل

در تیکو میخواهیم علت عدم نمایش تبلیغات در گوگل را توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

5 علت عدم نمایش تبلیغات در گوگل ادوردز

1- استفاده از کلمات کلیدی نامرتبط و نادرست در کمپین تبلیغاتی ادوردز

وقتی از کلمه کلیدی مناسبی برای تبلیغات استفاده نکنید قطعا تبلیغ شما در جایی که مدنظر دارید نشان داده نمی شود و این خود بزرگترین علت عدم نمایش تبلیغات در گوگل می باشد.

اگر کلمه کلیدی مناسبی را انتخاب نکنید ممکن است در جایی نشان داده شوید که اصلا مناسب کار شما نباشد و یا حتی آن خدمات را ارائه ندهید. به این ترتیب کلیک شما هدر می رود و گوگل هم آن را دیگر نشان نمی دهد. اگر کلمه های کلیدی گران قیمتی را انتخاب کنید و با هزینه ی کمتر به نمایش بگذارید هم گوگل تبلیغ شما را به درستی نشان نمی دهد و شاید حتی آن را به کلی نمایش ندهد.

در حقیقت این موضوع به اصل پارتو برمی گردد. یعنی 80 درصد از خروجی شما بر اساس 20 درصد از ورودیتان تعیین می شود. این قانونی است که در بین بازاریابان شهرت بسیار زیادی را دارد. شما در تبلیغات کلیکی گوگل هم باید نهایت سعی خود را انجام دهید تا بتوانید کلمه های کلیدی مرتبط را پیدا کنید. زیرا در حقیقت تعداد کمی از کلمه های نامحدودی را که شما برای کمپین خود در نظر می گیرید، منجر به کلیک هدفمند و در نهایت فروش می شود. پس کلمه هایی که در حوزه کاری شما کاربردی ندارند و باعث کاهش نرخ تبدیل شما می شود را از کمپین خود حذف نمایید.

طبق آمارهای رسمی که خود گوگل اعلام کرده است، تنها 88 درصد از کل تبلیغات کلیکی شما هیچ سودی را به همراه ندارد و تنها 61 درصد از آن ها منجر به فروش موفقیت آمیز محصول می شود. بنابراین طبق تجربه ی تیم تیکو، تمرکزتان را روی تعداد زیادی کلمه کلیدی نگذارید. فقط روی چند کلمه ی پرمخاطب و پرفروش متمرکز شوید تا گوگل هم همیشه شمارا نشان دهد.

2- سرمایه گذاری و تمرکزتان را روی کلمات پرکلیک چند برابر کنید

یکی از مهم ترین موارد علت عدم نمایش در تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز دقت نکردن به کلمه هایی است که منجر به کلیک و فروش بالا شده اما شما روی آن سرمایه گذاری نمی کنید. همه ی افرادی که روی بهینه سازی تبلیغات در گوگل کار می کنند باید این نکته را رعایت کنند. کلمه های خود را از حالت broad match بردارید. این حالت یعنی تبلیغ روی تمام کلمه هایی که بخشی از کلمه کلیدی شما را دارند، نشان داده شود. این موضوع اصلا به نفع شما نیست. به طور مثال وقتی کلمه ی خرید فرش را به لیست کلمه های کلیدی اضافه می کنید اگر از حالت broad برندارید، شما را در قسمت های دیگر (خرید فرش دستباف یزد و...) نشان می دهد که شاید شما این محصول را نداشته باشید و نتوانید آن را به مشتری خود ارائه دهید.

چرا تبلیغات گوگل نشان داده نمی شود؟

اگر کلمه کلیدی مناسبی را انتخاب نکنید ممکن است در جایی نشان داده شوید که اصلا مناسب کار شما نباشد و یا حتی آن خدمات را ارائه ندهید. به این ترتیب کلیک شما هدر می رود و گوگل هم آن را دیگر نشان نمی دهد. اگر کلمه های کلیدی گران قیمتی را انتخاب کنید و با هزینه ی کمتر به نمایش بگذارید هم گوگل تبلیغ شما را به درستی نشان نمی دهد و شاید حتی آن را به کلی نمایش ندهد.


3- حذف کلمه های کلیدی ای که کاربرد زیادی برای شما نداشته اند

برای اینکه در بالاترین نقطه بین رقبا نشان داده شوید باید از کلمه های کلیدی غیر مرتبط و کم سرچ ( low search) و یا کلمه هایی که قیمت های بالایی را دارند حذف کنید و یا کمتر به آن ها توجه کنید و بودجه ی کمی را برای آن ها در نظر بگیرید.

4- عدم توجه به تمام شدن بودجه روزانه یا کل بودجه کمپین

هر کمپین در تبلیغات کلیکی گوگل، یک بودجه ای دارد که می توانید آن را براساس نیاز خود تنظیم کنید. وقتی شارژ کلی بودجه یا بودجه روزانه به اتمام برسد، گوگل دیگر تبلیغ شما را نشان نمی دهد. به طور مثال شما 20 دلار برای کمپین خود در نظر گرفته اید که قصد دارید هر روز 5 دلار آن را مصرف کنید.

البته گاهی پیش می آید که شارژ حساب اکانت شما تمام شده است. این را می توانید در حساب اکانت google adword قسمت billing & payments مشاهده کنید.

اگر اکانت ادوردز ندارید و یا نیاز به مشاوره رایگان گوگل ادوردز دارید با ما تماس بگیرید.

تماس با تیکو

5- متوقف شدن کمپین ها

معمولا کمپین ها دارای زمان بندی هستند که شما می توانید این زمان را مشخص کنید. مثلا 4 روز فعال باشید. اگر تبلیغ خود را در روز پنجم در موتور جستجوی گوگل ندیدید علت عدم نمایش تبلیغات در گوگل، متوقف شدن زمان کمپین ها می باشد. اگر می خواهید کمپین های غیر فعال را ببینید، حالت نمایش کمپین ها را رو گزینه all و یا all but remove تنظیم کنید.

گاهی مسدود شدن آی پی های داخلی هم به علت عدم نمایش تبلیغ در گوگل اضافه می شود. مثلا شاید افرادی آی پی آدرس دفتر کاری خود را بنا به دلایلی از جمله هدر نرفتن کلیک از طرف خودی، بسته باشند. به این ترتیب تبلیغ برای آن آی پی ها نشان داده نمی شود اما توجه کنید که این دلیلی بر نبودن تبلیغ در صفحه اول نمی باشد.

تنظیم هدف گیری موقعیت

گاهی نشان دادن تبلیغ در مکان خاصی تنظیم شده است. یعنی فقط برای کشور آلمان شهر مونیخ. این نوع تبلیغ بسیار هدفمند می باشد. حتی می توان لوکیشن را کاملا کوچک تر کرد. یعنی در یک منطقه از شهر مونیخ این تبلیغ نشان داده شود. به این ترتیب برای فروش مشتری های واقعی و بالقوه ی بیشتری رامی توانید جذب کنید. اما متاسفانه در ایران امکان لوکیشن گذاری دقیق وجود ندارد. زیرا گوگل ادوردز ایران را تحریم کرده است. اما تا حدودی کارشناسان ما توانسته اند تبلیغات را مختص یک شهر انجام دهند.

در صورت نیاز به مشاوره ارتباط برقرار کنید

مشاوره تیکو

به این ترتیب اگر شما در جایی غیر از آن محل مشخص شده و با آی پی دیگری کلمه کلیدی را سرچ کنید، آن را نمی توانید ببینید.

می توانید از ابزار ad preview در گوگل استفاده کنید تا نحوه ی نمایش تبلیغ از موقعیت های متعدد یا کشورهای مختلف را بررسی کنید.

دلایل نشان داده شدن تبلیغ

تایید نشدن کلمات کلیدی هدف گیری شده هم می تواند از دلایل علت عدم نمایش تبلیغ در گوگل باشد. تایید نشدن کلمات کلیدی به موارد بسیار زیادی بستگی دارد که یکی از مهم ترین آن ها رعایت نکردن قوانین گوگل ادوردز می باشد. اگر کلمه ای که مدنظر شما هست جزء کلمات ممنوع گوگل باشد ( مانند تبلیغات شرط بندی، جنسی، قمار، مواد مخدر و...) قطع به یقیین تبلیغ شما رد می شود. کلمات کلیدی تایید نشده در ستون status قرار دارد که واژه ی disapprove در آن نوشته می شود. اگر واژه ی eligible در آن باشد تبلیغ تایید شده است.

همین موضوع برای متن تبلیغاتی هم صدق می کند. اگر در متن تبلیغاتی خود از کلمات ممنوعه استفاده کنید و یا حتی عدد، نقطه و شماره تماس بگذارید گوگل تبلیغ شما را تایید نمی کند و در نهایت در موتور جستجو نشان داده نمی شوید. پس مشکلات متن ها را در این شرایط رفع کنید.

گاهی کلمات کلیدی با متن تبلیغاتی تطابق ندارد. در این حالت قطعا تبلیغ شما در صفحه اول گوگل دیده نمی شود. چون رقبایی وجود دارند که تبلیغشان را به بهترین شکل ممکن بهینه کرده اند. پس سعی کنید همه چیز را متناسب با هم در نظر بگیرید.

وجود کلمات منفی

اگر کلمه کلیدی منفی به کمپین اضافه کنید باعث بهینه تر شدن تبلیغ خود می شوید. این کار بسیار عالی است!!! اما همانطور که گفته شد از کلمات broad match تا جای ممکن خودداری کنید. کلمات کلیدی منفی خود را مرور کنید تا مطمئن شوید که این کلمات طوری به کمپین اضافه شده است در ad group های مختلف تاثیری نمی گذارد.

نداشتن زمانبندی مناسب در تبلیغ هم باعث می شود تبلیغ شما در گوگل دیده نشود. زمان بندی ای که در گوگل ادوردز آمده است یکی از ویژگی های آن می باشد اما باید توجه داشته باشید که چه زمانی را برای کمپین استفاده می کنید. مثلا در طول شب تبلیغ خود را ببندید. این موضوع هم باعث می شود در شب داخل صفحه اول گوگل نباشید و هم باعث می شود سرچ های کاربرانتان به صورت کاملا بهینه شده و هدفمند باشد.

اگر هزینه ی نشان دادن تبلیغ و cpc را طوری تعیین کنید که پایین تر از حد مجاز گوگل باشد قطعا تبلیغ شما نشان داده نمی شود.

گاهی لازم است که تبلیغ برای یک سری دستگاه های خاص نشان داده نشود. اگر تبلیغ شما بیشتر در موبایل سرچ می شود، برای دسکتاپ آن را ببندید.

و در آخر هم گاهی تبلیغاتی وجود دارد که بالاترین هزینه را برای ادوردز خود انتخاب کرده اند. این یعنی در مزایده ی گوگل اول شده اند. خب در این شرایط به هیچ عنوان نمی توانید بالاتر از آن ها نشان داده شوید مگر هزینه را بالاتر از رقیب بگذارید. اما با استفاده از روش های بهینه سازی کمپین ها می توانید تا حدودی بالا نشان داده شوید. گاهی میزان ادوردز برای یک کلمه به قدری زیاد می باشد که علاوه بر شما 20 نفر دیگر هم تبلیغ میزنند در این حالت وجود شما در صفحه اول گوگل و یا در کل سیستم ها و دستگاه ها کمی دشوار می باشد. اما نگران نباشید گوگل تحت هر شرایطی مشتریان شما را برایتان می آورد.


نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نظر خود را راجع به این مقاله با ما در میان بگذارید

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

همین حالا مکالمه را شروع کن