اشتباهات رایج در google ads و چگونگی رفع آنها

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تعداد بازدید: 454

تبلیغات کلیکی گوگل

اشتباهات رایج در google ads و چگونگی رفع آنها

نویسنده: jafarzadeh
2020-04-12 23:00:57

اشتباهات رایج در google ads و راه های رفع آنها چیست؟ چگونه اشتباهاتی که در گوگل ادوردز رخ می دهد را برطرف کنیم؟ تا به حال شده است که برخی از خطاها و تصورات نادرست شما را از انجام کاری منصرف کند و سبب عدم موفقیت شما در عرصه کسب و کارتان شود؟ یکی از کاربردی ترین روش ها برای بازاریابی در فضای اینترنت، بکارگیری تبلیغات کلیکی گوگل می باشد اما برخی از باورهای غلط سبب شده است تا بازاریابان و وب مستران از آن استفاده نکرده و از رقبای خود عقب بمانند. با ما همراه باشید تا این باورها و اشتباهات رایج در google ads را برایتان روشن سازیم اما قبل از آن لازم است به صورت مختصر شما را با مفهوم گوگل ادوردز و تفاوت آن با سئو آشنا کنیم.

گوگل ادوردز و مزایای آن

google adwords یک روش تبلیغاتی در گوگل است که وب مستران و بازاریابان، هزینه ای را برای کلمه ای خاص پرداخت می کنند تا رتبه ی بالاتری را در صفحه نتایج گوگل به دست آورند و مشتریان بیشتری را به خود جذب کنند و گوگل تنها زمانی از هزینه ی پرداختی شما کسر خواهد کرد که کاربران بعد از جستجو عبارت مربوطه روی تبلیغ شما کلیک نمایند. در نتیجه می توان گفت بکارگیری این روش تبلیغاتی مزایای زیر را به دنبال دارد:

  • نمایش در ابتدای صفحه نتایج گوگل با علامت AD
  • امکان نمایش تبلیغ در هر نقطه از جهان
  • کسب ترافیک ارگانیک
  • امکان دریافت گزارش شبانه روزی

امکان مشاوره رایگان از طریق تلگرام

ارتباط با تیکو

مهم ترین تفاوت میان google ads و سئو

اگرچه سئو و google adwords هر دو به منظور کسب رتبه ی بهتر در صفحه نتایج گوگل و افزایش میزان فروش و جذب کاربران بیشتراست اما تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند که از مهم ترین آن ها می توان به زمان نتیجه گیری اشاره نمود. زمان لازم برای رسیدن به نتیجه ی دلخواه در سئو به مراتب بیشتر از گوگل ادوردز خواهد بود. همانطور که قبلا به آن اشاره نمودیم "تبلیغات کلیکی گوگل هزینه به همراه خواهد دشت" و تنها در صورت کلیک کاربران از مبلغ پرداختی شما کسر می شود که به کمک آن می توانید در کوتاه ترین زمان جز ابتدایی ترین نتایج جستجو قرار بگیرد.

اشتباهات رایج در google ads و راه های رفع آن ها

بهترین راه برای افزایش میزان ترافیک سایت و موفقیت در کسب و کار بهره گیری درست و اصولی از تبلیغات کلیکی در گوگل می باشد اما برخی اشتباهات در این زمینه شما را از این هدف دور خواهد کرد:

  • استفاده کردن کلمات کلیدی نامربوط

استفاده از کلمات و عبارات غیر مرتبط در تبلیغات سبب هدر رفتن کلیک ها خواهد شد. به عنوان مثال کاربری قصد دارد جارو برقی الجی بخرد، اگر شما از کلمه ی کلیدی "خرید جارو برقی" استفاده نکنید کاربرانی که به دنبال تعمیرات و تعویض جارو برقی الجی هستند نیز روی سایتتان کلیک کرده و که نتیجه ی منفی برایتان خواهد داشت.

  • عدم تعیین موقعیت جغرافیایی خاص

به منظور هدفمند سازی کلیک های دریافتی در صورتی که کسب و کار شما مربوط به موقعیت مکانی خاصی است، برای نمایش تبلیغات خود مکان جغرافیایی تعیین نمایید. تصور کنید کار شما ماهیگیری و ارائه ماهی تازه در بندر انزلی است می توانید برای جلوگیری از هدر رفتن کلیک ها، موقعیت جغرافیای خود را در google adwords در بندر انزلی یا هر موقعیت مکانی دیگر که بهترین نتیجه را از آن دریافت خواهید کرد مشخص کنید.

اشتباهات رایج در google ads
اشتباهات رایج در google ads
  • عدم استفاده از کلمه کلیدی منفی در google ads

یکی دیگر از اشتباهات رایج در google ads استفاده نکردن از کلمه ی کلیدی منفی می باشد. اگر می خواهید محصولاتتان به صورت رایگان به کاربران ارائه گردد می توانید از کلمات کلیدی منفی همانند مجانی و ارزان استفاده نمایید. برای دریافت کلمات پیشنهادی گوگل از ابزارهای kwfinder و keyword planner می توان استفاده نمود.

  • صرف هزینه ی بالا برای استفاده از google adwords

همانطور در ابتدا گفته ایم به منظور استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل، باید هزینه ای را پرداخت نمود اما اگر به درستی و طبق اصول پیش رود بازدهی خوبی و سود بالایی را به همراه خواهد داشت.

  • عدم کنترل بر هزینه و کمپین ها از اشتباهات رایج در google ads

به منظور مدیریت هزینه ی مصرفی در گوگل ادوردز، برای هر کلیک به صورت دستی هزینه ای را تعیین نمایید و از آنجایی که کلمات کوچک در google adwords گرانتر است، کلمات کلیدی طولانی تری را انتخاب نمایید.

  • کاربران روی تبلیغات کلیک نمی کنند!

برخی افراد و همچنین وب مستران بر این باور هستند که کاربران از تبلیغات استقبال نمی کنند و روی آن کلیک نخواهند کرد. اما با کمی تحقیق می توان به سوابق مالی مربوط به آن دست یافت و این باور نادرست را دور انداخت.

  • بکارگیری کلمات کلیدی ضعیف

یکی از مضرترین اشتباهاتی که در google ads ممکن است رخ دهد استفاده از کلمه ای ضعیف و اشتباه به عنوان کلمه ی کلیدی می باشد که میزان بازدهی را کاهش داده و هزینه ی پرداختی شما را هدر خواهد داد. درنتیحه برای بالا رفتن نرخ کلیک CTR از بهترین و مناسبترین کلمه استفاده نمایید.

  • استفاده نکردن از افزونه های مربوط به google adwords

Ad Extensioans افزونه است برای افزودن امکانات اضافی به متن تبلیغاتی که توسط گوگل ارائه شده است و باعث می شود متن تبلیغاتی شما نسبت به رقبایتان رتبه ی بهتری را کسب کرده و میزان کلیک های آن افزایش یابد.

  • گوگل ادوردز روشی سنتی برای تبلیغ

یکی دیگر از رایج ترین اشتباهات در google ads داشتن تصور غلط درونگرا بودن آن است اما می توان به یقین گفت تبلیغات کلیکی گوگل به اطلاع کاربران در هر مکان و زمانی که در نظر دارید خواهد رسید.

  • ثبت آدرس صفحه نامربوط در گوگل ادوردز

اگر کاربران پس از کلیک روی لینک در صفحه ی فرود درستی وارد نشود و به هدف خود نشوند بدون رضایت سایتتان را ترک خواهند کرد و این گونه کلیک ها هزینه ی شما را هدر می دهد. حتما دقت کنید لینکی که به گوگل ادوردز داده می شود مرتبط باشد تا مشتریان برای رسیدن به هدف خود گمراه نشوند.

  • نمایش تیلیغات برای دستگاه نامربوط

به کمک تنظیمات Device targeting آگهی های خود را برای دستگاه های مرتبط نمایش دهید به عنوان مثال تبلیغاتی که فقط برای موبایل کاربرد دارد مانند اپلیکیشن ها را برای این دستگاه به نمایش بگذارید.

نتیجه گیری: از آنجایی که تبلیغات کلیکی با پرداخت هزینه همراه است پس هر گونه اشتباه احتمالی ممکن است سزمایه شما را هدر دهد پس بهترین کار اینست که از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. تیم حرفه ای تیکو با سابقه درخشان خود شما را در امر یاری خواهند کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

تماس با تیکو

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نظر خود را راجع به این مقاله با ما در میان بگذارید

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

همین حالا مکالمه را شروع کن