محتوای سئو شده چه نوع محتوایی می باشد؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه

تعداد بازدید: 237

سئو و بهینه سازی سایت

محتوای سئو شده چه نوع محتوایی می باشد؟

نویسنده: hasannezhad
2020-06-28 10:55:46

محتوای سئو شده یکی از مهم ترین ارکان یک سایت می باشد. همانطور که گفته شد محتوا پادشاه سئو می باشد. این موضوع یعنی اگر سایتی از نظر فنی و تکنیکال قوی باشد اما از محتوای تمیز و یونیک استفاده نکند، سایتش به این سادگی ها در گوگل بالا نمی آید. اما محتوای سئو شده چه ویژگی هایی دارد؟ در این مقاله می خواهیم نکات لازم و ضروری را برای داشتن یک محتوای سئو شده به شما عزیزان توضیح دهیم. با تیکو همراه باشید.

انواع محتوای سئو شده

اگر شما محتوایی را برای سایت خود می نویسید و تا کنون در مورد سئو شدن آن آموزشی ندیدید، این را بدانید که بسیار عقب هستید! در جهان سایت های بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام از آن ها در زمینه های خاصی فعالیت می کنند. برای اینکه شما در زمینه ی خود بتوانید با بقیه در رقابت باشید و بتوانید زودتر سرچ اول گوگل باشید، باید از بهینه سازی و سئو سایت استفاده کنید. در این صورت شما محتوا و مطالب را طبق درخواست و الگوریتم های گوگل انجام می دهید و این موتور جست و جوی محبوب شما را وارد صفحه اول خود می کند.

مزایای حضور در صفحه اول گوگل، داشتن مشتری ها به صورت بالقوه و بدون نیاز به پرزنت کردن می باشد.

انواع ویژگی های محتوای سئو شده

  • محتوای منحصر به فرد = یکی از مهم ترین ویژگی های محتوای سئو شده می باشد. منحصر به فرد بودن فقط در محتوای تکراری ندادن نیست. باید موضوعی را انتخاب کنید که تا کنون کسی در مورد آن مطلبی ننوشته باشد. به این ترتیب زودتر وارد سرچ اول می شوید. همیشه مردم دنبال مطالب جدید هستند. می توانید از نکته و یا استراتژی جدید، طراحی قوی UX خوب، فرآیند و آموزش گام به گام استفاده کنید. سعی کنید نوع محتوا را هم به سبک خودتان بنویسید تا یک قلم منحصر به فرد باشد.
  • محتوای هدفمند = محتوای هدفمند محتوایی است که هدف جستجو را برآورده می کند. یعنی وقتی کاربر یک کلمه را سرچ می کند و سایت هایی برایش نمایش داده می شود، همه ی آن ها هدف کاربر را در نظر گرفته باشند. کاربر دوست ندارد وقتی وارد یک سایتی می شود گمراه شود و به دنبال هدف اصلی خود باشد. به این ترتیب به صورت ناخودآگاه میزان نرخ پرش سایت خود را زیاد می کنید و این باعث زیاد شدن رتبه ی سایت می شود. در نهایت تلاش کنید صفحه شما باید دقیقا همان چیزی باشد که یک جستجوگر به دنبال آن است.
انواع محتواهای وب سایت
  • محتوای ارزشمند = سعی کنید از متن های با ارزش استفاده کنید. کلمات و توضیحات کلیشه ای را در محتوا حذف کنید. سعی کنید از تصویر در نوشته خود استفاده کنید. متن را خوانا و واضح بنویسید. به عبارتی کاربر پسند باشد. یعنی چشم کاربر از متن خسته نشود. در بین متن ها تصویری و ویدئو و... بگذارید. محتوا را تاریخی نکنید! از تجربیات خود و افرادی که در همان حوزه قوی هستند استفاده کنید.

بعد از نوشتن مطالب، هر ماه یکبار محتوا را آپدیت کنید. یعنی از استراتژی های جدید استفاده کنید.

اگر محتوا را به حال خود رها کنید قطعا کسانی هستند که از محتوای شما قوی تر مطالب را بارگزاری می کنند.

محتواهای سایت به 4 بخش کلی تقسیم می شوند:

محتوا نویسی

1- صفحات ثابت = یک سری صفحات در سایت ها هستند که ثابتند و تغییری نمی کنند. مانند صفحه ی درباره ما در هر سایت.

2- صفحات محصولات = این صفحه یکی از مهم ترین انواع محتوای سئو شده را در بردارد. زیرا باید محتوایی را بنویسید که در نهایت شما را وارد صفحه اول گوگل کند. گاهی محصولات همان خدمات سایت می باشد.

3- صفحات فرود = صفحات فرود سایت معمولا در تبلیغات ادوردز یا کمپین های تبلیغاتی ppc طراحی شده اند.

  • محتوا براساس کلمات کلیدی = قبل اینکه مقاله را بنویسید، باید کلمه ی مورد نظرتان را مشخص کنید. مشخص کردن کلمه کلیدی کار راحتی نمی باشد. کلمه کلیدی را باید از طریق ابزارها سرچ کنید. میزان سختی رقابت کلمه کلیدی را تحقیق کنید.

توجه: از کلمات کلیدی ای استفاده کنید که دارای چند کلمه است. یعنی کلمه ها را بزرگتر کنید تا راحت تر به صفحه اول گوگل برسد.

  • محتواهای طولانی = اگر می خواهید محتوای سئو شده داشته باشید یکی از مهم ترین ارکان آن داشتن متن و نوشته برای طولانی شدن می باشد. یعنی باید محتواهای طولانی بنویسید. اما توجه داشته باشید که متن های طولانی باعث خسته شدن چشم کاربر می شود. در بین متن از ویدئو و عکس های یونیک و جذاب استفاده کنید. بعضی مطالب را پررنگ کنید تا توجه کاربر به آن جلب شود.
  • استفاده از نکات محتوانویسی = در عنوان و هدر و تگ های H1 و H2 و... از کلمه کلیدی مدنظر خود استفاده کنید. جان مولر اعلام کرده است که در تمام نکات مهم و همچنین کلمات کلیدی را در 100 کلمه ی اول متن خود به کار ببرید. این موضوع به این خاطر است که مرورگر های گوگل و کاربران پاراگراف اول را می بینند و اگر برایشان جذاب باشد قطعا ادامه ی مطلب را هم می خوانند. اما اگر هدف کلی محتوا را تا آخر برای کاربران مشخص نکنید قطعا ادامه نمی دهند. چون معمولا 80 درصد کاربران کم صبر هستند و به دنبال رسیدن به هدف نهایی و پاسخ سوال خود می باشند.
  • استفاده از انکرتکست ها = در واقع انکرتکست ها لینک های داخلی هستند که باید در محتوای سئو شده از آن استفاده کنید. گاهی محتواهای حرفه ای محتواهایی محسوب می شوند که به صورت محتوای مادر هستند و از آن ها می توان چند محتوای دیگر نوشت. در نهایت از هر دو مطلب ( مادر و فرزند) لینک دهی های داخلی ایجاد می شود. این موضوع باعث می شود که گوگل فکر کند در سایت از محتواهای مرتبط استفاده می شود و اهمیت بالایی دارند. لینک دهی یکی از مهم ترین عوامل در سئو و بهینه سازی سایت می باشد پس به آن ها توجه کنید.
  • استفاده از محتواهای صوتی و ویدئویی = همانطور که گفته شد می توانید از محتواهای ویدئویی برای سایت و نوشته ی خود استفاده کنید. این موضوع نقش مهمی در سئو 2020 دارد. در ویدئو هم باید از اصول خاصی استفاده کنید. همچنین سعی کنید ویدئو ها جذاب و کوتاه با حجم پایین باشد.
  • استفاده از structure data در موتور کروم = برای داشتن محتواهای سئو شده می توانید از داده های ساختار یافته استفاده کنید. این حالت شما را در جستجو متمایز می کند.
  • زمان مناسب برای انتشار محتوا = زمان مناسب برای انتشار یکی از مهم ترین ارکان برای به ثمر نشستن یک محتوای باکیفیت می باشد.

راهکارهای دیگر برای محتوای سئو شده

رعایت استراتژی های لینک سازی میتواند شما را در داشتن محتواهای سئو شده کمک کند. بنابراین در لینک دهی ها ( داخلی و خارجی) دقت کنید.

داشتن برنامه ی تقویم محتوایی قوی برای سایت. برای وبلاگ و سایت خود از تقویم محتوایی استفاده کنید. تقویم محتوایی به این معنا می باشد که شما برای یک هفته یا چند هفته آینده ی خود، برنامه ی نوشتن محتوا را مشخص کرده و در همان روز همه ی آن ها را انجام دهید. مثلا برای روز شنبه، محتوای.... . به این ترتیب به صورت روزانه یا روزهای زوج و... در سایت شما طبق یک ساعت خاص محتوا وارد وبلاگ می شود که گوگل هم به این موضوع توجه می کند. بنابراین به مرور زمان در سئو سایت هم تاثیر مثبت خود را می گذارد.

  • تحلیل کلیک و رتبه سایت براساس کلمه کلیدی = باید براساس کلمه کلیدی همه ی محتواها را تحلیل کنید تا بتوانید تمام کم کاری ها و اشتباهات را در محتواهای بعدی جبران کنید. اگر تعداد کلیک ها و رتبه بندی سایت تغییری نکرد باید محتوای خود را آپدیت کنید.

هدف نهایی محتواهای سئو شده، تحویل دادن محتوای مورد تایید گوگل و کاربر پسند می باشد. به همین دلیل تمام تلاش خود را برای جذاب بودن و تکراری نبودن محتوا انجام دهید تا در نهایت تبدیل به بازدید و بازخورد زیادی شود. محتواهای زیادی وجود دارد که در صفحه اول گوگل هستند. اما بخش زیادی از آن ها کلیک نمی خورند. این موضوع مربوط به نحوه ی نوشتن عنوان و توضیحات می باشد که کاربران همان اول به آن توجه می کنند. بنابراین باید در عنوان و توضیحات اصلی صفحه از نوشتن کلمات کلیشه ای خودداری کنید.

روش های محتوانویسی

قبل از نوشتن یک محتوا در سایت حتما رقبای خود را در همان حوزه بررسی کنید و مطالب آن ها را بخوانید. به این ترتیب می توانید برای محتوای خود ایده بگیرید و اصول جدیدی را در آن به کار ببرید.

در نوشتن محتوا به پرسونای آن توجه کنید. محتوا را براساس خواننده بنویسید. مثلا در وبلاگ های رسمی مانند سایت های وکالت و... شما نمی توانید با لحن خودمانی و راحت در مورد قوانین صحبت کنید. باید به صورت جدی و محترمانه باشد. اما در سایت های قصه گویی و یا سایت هایی که مربوط به کودکان است اگر به زبان خشک و جدی صحبت شود قطعا سایت جذابیت خود را از دست می دهد.

به صورت کلی سه نوع محتوا برای نوشتن در سایت ها وجود دارد. حالت اول به این صورت می باشد که فقط ادبیات و قواعد نگارشی در آن رعایت می شود و همچنین خوانا و زیبا هم هست. به این ترتیب هدف آن جلب رضایت گوگل می شود.

در حالت دوم تلاش در نوشتن بیشتر برای جلب توجه در رضایت کاربران می باشد. یعنی باید مطلبی بنویسید که در آن مشتری و کاربران به هدف نهایی خود برسند. در روش سوم هدف دو روش قبلی کاملا هویدا است. یعنی محتوایی بنویسید که هم ازدید مخاطب و هم از دید ربات گوگل مناسب باشد. در این روش شما قطعا به راحتی می توانید وارد صفحه اول گوگل شوید. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که روش سوم را برای بهینه سازی سایت و محتوای خود استفاده کنید.

در تصاویری که بارگزاری می کنید حتما از تصاویر باکیفیت و حجم پایین استفاده کنید. به پاراگراف و قواعد نگارشی و نوع متن هم توجه کنید. توجه به قرار دادن لینک های خارجی و داخلی هم از نکات مهم نوشتن محتوای سئو شده می باشد.

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نظر خود را راجع به این مقاله با ما در میان بگذارید

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

همین حالا مکالمه را شروع کن