ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد چیست و چگونه به گوگل ادز اضافه کنیم؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

تعداد بازدید: 371

تبلیغات کلیکی گوگل

ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد چیست و چگونه به گوگل ادز اضافه کنیم؟

نویسنده: saharazokh
2020-05-18 17:22:29

ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد به شما امکان این را می دهد تبلیغ خود را در معرض نمایش افرادی بگذارید که از سایت شما بازدید کرده و یا از اپلیکیشن موبایل شما استفاده کرده اند. به عنوان مثال زمانی که کاربران سایت شما بدون خرید کردن، وب سایت شما را ترک می کنند، می توانید با استفاده از روش بازاریابی مجدد و از طریق ابزارها و وسایل ارتباطی مختلف، برایشان تبلیغ بفرستید و از این طریق دوباره با آن ها ارتباط برقرار کنید و مخاطبین از دست رفته خود را مجدد دعوت به بازدید از سایت خود کنید. به عبارتی ریمارکتینگ به شما کمک میکند تا آگاهی از برند خود را افزایش دهید و مشتریان را برای خریدهای دیگر ترغیب نمایید. شما با کمک ریمارکتینگ می توانید هزینه های تبلیغاتی خود را کاهش دهید.

در ادامه اهمیت ریمارکتینگ را در تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز توضیح می دهیم.

ریمارکتینگ چه کمکی به کسب و کارها می‌کند؟

افزایش قدرت نام برند تجاری: یکی از ابزارهای مهم در حوزه برندینگ بازاریابی مجدد میباشد. ریمارکتینگ به حفظ و ارتقای جایگاه نام تجاری شما کمک زیادی خواهد کرد.

افزایش نرخ تبدیل: بازاریابی مجدد به شما کمک می‌کند تا کاربران بین محصول شما و محصول رقبایتان، شما را انتخاب کنند، که اینکار سبب بهبود نرخ تبدیل می‌شود.

هدفگیری دقیق مخاطبان: شما میتوانید از طریق ابزارهای هدف گیری google ads کاربران خود را بر اساس جنسیت، سن،وضعیت تاهل و... دسته بندی کنید.

ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد چیست؟

نحوه عملکرد ریمارکتینگ در گوگل

هنگامی که کاربران از سایت شما بازدید می کنند اطلاعاتی مانند آخرین زمان ورود آن ها به سایت، مدت زمانی که در سایت شما گذرانده اند و صفحاتی که بررسی کرده اند به دلیل ردیابی، در مرورگرهای کامپیوتر آن ها ذخیره می شود، که به آن ها کوکی می گوییم.کمپین های تبلیغاتی ریمارکتینگ بر اساس همین کوکی ها صورت میگیرد به گونه ای که اطلاعات ذخیره شده برای گوگل ارسال میشود و گوگل آن ها را دسته بندی میکند  و همچنین این امکان برای گوگل فراهم می شود که از آن ها برای استراتژی ریمارکتینگ و نمایش دوباره تبلیغات به کاربران استفاده کند. این تبلیغات بازاریابی مجدد به صورت تبلیغات متنی و یا تبلیغات نمایشی، نمایش داده می شوند و در وبسایت هایی که غیراز گوگل ادسنس هستند و با قرار گرفتن تبلیغات گوگل در سایت آن ها موافقت کرده اند، به کاربران هدف نشان داده می شوند.

مزایای استفاده از بازاریابی مجدد در گوگل چیست؟

  • هدف گذاری درست: منظور از هدف گذاری درست یعنی شما با کاربرانی که قبلا با شما تعامل داشته اند میتوانید دوباره ارتباط برقرار کنید و زمانی که آن‌ها در جای دیگری درحال جستجو هستند، تبلیغات خود را به آن ها نمایش دهید. علاوه بر این شما میتوانید به مشتریان خود کمک کنید تا زمانی که کسب و کار شما را در گوگل جستجو می کنند، وبسایت شما برای آن ها نمایش داده شود به عنوان مثال اگر کسب و کار شما مرتبط به فروش وسایل منزل است اگر کاربر عبارت خرید وسایل منزل را جست و جو کند سایت شما برای آن ها نمایش داده میشود.
  • تبلیغات متمرکز : در برخی موارد کاربران از سایت شما محصولی را انتخاب میکنند و آن را در سبد خرید خود قرار می دهند اما در نهایت از خرید محصول منصرف شده و هزینه ای برای آن پرداخت نمیکنند. شما میتوانید لیست ریمارکتینگ برای این کاربران ایجاد کنید تا در هنگام خرید مجدد تبلیغ شما به آن ها نمایش داده شود.
  • بهینه سازی قیمت: شما می توانید کمپین های بازاریابی مجدد با عملکرد بالا و قیمت دهی خودکار ایجاد کنید.این بدین معناست که قیمت دهی به صورت خودکار عمل می کند که بهینه ترین پیشنهاد را برای کسانی که تبلیغات شما را مشاهده می کنند، محاسبه می کند. این امر موجب می شود که شما در مناقصه قیمت گذاری گوگل بهترین پیشنهاد قیمتی خود را ارائه کنید.
  • بدست آوردن آمار دقیق از عملکرد کمپین: شما می توانید گزارش های دقیق از نحوه عملکرد کمپین های تبلیغاتی خود داشته باشید، همچنین محل نمایش تبلیغ خود و مبلغی که به ازای هر تبلیغ می پردازید را مشاهده کنید.
مزایای بازاریابی مجدد

نحوه ایجاد لیست مخاطبان برای ریمارکتنیگ گوگل

همانطور که در بالا گفته شد ریمارکتینگ یکی از ابزارهای گوگل برای هدف قرار دادن درست مخاطبین تبلیغات شما میباشد و تاثیر بسازایی در فروش شما دارد با این حال افراد کمی از این ابزار ارزشمند آگاهی ندارند.راه اندازی کمپین های ریمارکتینگ بسیار آسان است با این حال شما میتوانید برای ایجاد کمپین بهینه و کارآمد از کارشناسان مجرب تیم تخصصی تیکو مشاوره بگیرید.

تماس با تیکو

برای ایجاد کمپین ریمارکتینگ ابتدا وارد اکانت گوگل ادوردز خود شوید. بر روی آیکون ابزار Tools و سپس در بخش Shared library بر روی Audience manager کلیک کنید.

بازاریابی مجددگوگل

اگر قبلا لیست ریمارکتینگ ایجاد کرده باشید میتوانید در این قسمت آن را مشاهده کنید و اگر تابحال آن را ایجاد نکرده اید برای افزودن لیست جدید روی علامت + کلیک کنید. سه گزینه برای شما به نمایش در می آید.

افزودن کمپین
  • Website visitors : برای دوباره هدف گرفتن بازدیدکنندگان سایت خود این گزینه را انتخاب کنید.
  • Mobile app users : برای هدفگیری مجدد افرادی که از اپلیکیشن موبایل شما استفاده کرده‌اند، این گزینه کمک‌تان خواهد کرد.
  • Customer emails : با کمک این گزینه میتوانید کاربرانی که آدرس ایمیل آنها را دارید را هدف بگیرید.
  • YouTube users : جهت هدفگیری مجدد کاربرانی که کانال یوتیوب یا ویدیوهای شما را مشاهده کرده‌اند.
  • Custom combination :این گزینه به شما کمک میکند تا لیست جدید با ترکیبی از لیست‌های ساخته شده قبلی ایجاد کنید.

ما در اینجا گزینه اول را انتخاب میکنیم.

ریمارکتینگ گوگل

در خط اول نامی مناسب انتخاب نمونده.دقت فرمایید نام مناسب انتخاب کنید تا در آینده جهت استفاده از این لیست مخاطبین دچار مشکل و سردرگمی نشوید.

در بخش List members می‌توانید نوع مخاطب هایی که می‌خواهید در این لیست گرد آوری کنید را انتخاب کنید.

ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد
  • Visitors of a page
  • Visitors of a page who did not visit another page
  • Visitors of a page who also visited another page
  • Visitors of a page who also visited during specific dates
  • Visitors of a page with a specific tag

Visitors of a page: در این بخش می‌توانید لینک صفحه ای را ایجاد کنید تا بازدیدکنندگان در هنگام بازدید صفحه و عضویت در خبرنامه شما لیستی از افرادی که در خبرنامه‌تان عضو شده‌اند را ایجاد کنید.

Visitors of a page who did not visit another page: ازاین گزینه برای کسانی که محصولی برای خرید انتخاب نموده اند ولی خرید خود را نهایی نکرده اند (پرداخت نهایی انجام نداده اند) استفاده میشود.

Visitors of a page who also visited another page : از این مورد می‌توان برایبرای ایجاد لیستی که مشتریان هنوز تصمیم نهایی برای انتخاب محصول را نگرفته‌اند استفاده شود. به عنوان مثال کاربرانی که پس از مشاهده یک صفحه صفحه دیگری را نیز مشاهده کرده باشد. یعنی پس از مشاهده یک محصول به صفحه مقایسه محصول رفته باشد.

Visitors of a page who also visited during specific dates :ازاین آپشن برای هدف قراردادن مخاطبینی که در روز خاصی از محتوای سایت شما دیدن یا خرید کرده اند استفاده میشود. به عنوان مثال : کاربرانی که برای خرید در روز پدر وارد سایت شما شده اند میتوانید روز پدر سال اینده مجدد همان کاربران را برای دیدن سایت خود دعوت کنید.

Visitors of a page with a specific tag : افرادی که قبلا برای مدتی از ریمارکتینگ برای کمپین‌های خود استفاده کرده‌اند، و ‘remarketing tags’ برای صفحات مختلف خود دارند، می‌توانند از این گزینه استفاده کنند.

افزودن تگ بازاریابی مجدد به سایت

گوگل ادوردز میتواند بازدید کنندگانی که طی مدت 30 روز گذشته از سایت شما دیدن کرده اند را در لیستی گرد آوری کند برای این منظور شما باید تگ ریمارکتینگ را قبلا به سایت خود اضافه کرده باشید.

وارد صقحه Audience manager بخش Audience sources شوید و میتوانید از این قسمت منابعی که میخواهید به لیست جمع اوری شده از مخاطبین خود اضافه کنید بدست آورید.AdWords tag تگی به شما می‌دهد که با افزودن این تگ به سایت‌تان امکان جمع آوری اطلاعات بازدیدکنندگان سایت‌تان برای لیست مخاطبان ریمارکتینگ‌تان امکان‌پذیر خواهد بود. برای دریافت تگ ریمارکتینگ روی SET UP TAG کلیک کنید.

وارد صفحه جدید میشوید و در آن دو گزینه پیش روی شما قرار داد. گزینه نخست جهت جمع آوری اطلاعات استاندارد می باشد و گزینه دوم جهت جمع آوری مشخصه‌های خاص و پارامترهایی است که برای شخصی‌سازی تبلیغات استفاده می‌شود.

گزینه نخست را انتخاب میکنیم و وارد بخش General parameters میشوید میتوانید تیک تیک user_id را بزنید تا اطلاعات کاربر در مرورگرهای مختلف و دستگاه‌های مختلف به صورت متمرکز جمع‌آوری شود.چ

در مرحله بعدی remarketing tag به همراه نحوه تنظیم آن برای شما نمایش داده میشود. این تگ شامل دو کد Global site tag و Event snippet است که باید هردوی آن ها را در تگ head قرار دهید.Global site tag باید در تمام قسمت های سایت شما قرار بگیرد و مشخصه های بازدیدکنندگان را جمع آوری و در Event Snippet قرار دهد. همچنین می‌توانید با کمک Conversion ID مربوطه از گوگل تگ منیجربرای قرار دادن تگ ریمارکتینگ در سایت خود استفاده کنید.

جهت بررسی تگ ریمارکتینگ میتوانید پس از چند روز از طریق صفحه Audience sources می‌توانید وضعیت تگ ریمارکتینگ را مشاهده کنید.

همانطور که در بالا گفته شد ریمارکتینگ راهی برای ارتباط با افرادی است که قبلا با سایت یا اپلیکشن موبایلی شما تعامل داشته اند. ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد به شما کمک می‌کند تا به صورت استراتژیک تبلیغات خود را برای مخاطبان قبلی خود نمایش دهید. در واقع ریمارکتینگ ابزاری قدرتمند برای افزایش قدرت برند شماست. پس آن را دست کم نگیرید.

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نظر خود را راجع به این مقاله با ما در میان بگذارید

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

همین حالا مکالمه را شروع کن