گوگل ادسنس چیست وراهنمای کسب درآمد از آن

زمان مطالعه: 4 دقیقه

تعداد بازدید: 346

گوگل ادسنس

گوگل ادسنس چیست وراهنمای کسب درآمد از آن

نویسنده: saharazokh
2020-05-03 11:20:56

همانطور که می دانید گوگل ادورز یکی از سیستم های تبلیغاتی گوگل است که با آن می توانید سایت خود را در گوگل تبلیغ کنید.علاوه بر تبلیغات کلیکی ادورز راه های دیگری نیز برای تبلیغات در گوگل وجود دارد که یکی از این سرویس های تبلیغاتی ، گوگل ادسنس می باشد.گوگل ادسنس یک سرویس رایگان تبلیغاتی است که می‌توانید در آن نه به عنوان تبلیغ‌دهنده، بلکه به عنوان نمایش‌دهنده‌ی تبلیغ فعالیت کنید. کار کردن با گوگل ادسنس به راحتی ادورز نیست چرا که با توجه به تحریم های ایران کارکردن با این سیستم را کمی دشوار کرده است به عنوان مثال گوگل ادسنس از زبان فارسی پشتیبانی نمیکند و این موضوع ممکن است کمی نگران کننده باشد اما هیچ جای نگرانی نیس آژانس تخصصی دیجیتال مارکتینگ تیکو دراین مقاله به شما نحوه کسب درآمد از گوگل ادسنس را آموزش می دهد، همراه ما باشید.

تماس با تیکو

گوگل ادسنس (Google AdSense) چیست؟

گوگل ادسنس یکی از سرویس‌های رایگان شرکت گوگل است که سالیانه بخش بزرگی از درآمد‌های گوگل، توسط آن بدست می‌آید. این سرویس به وبلاگ نویسان و کسانی که دارای سایت میباشند وتمایل به قرار دادن تبلیغ در وبسایت خود دارند( Display Network) اجازه می‌دهد تا تبلیغ‌های متنی، تصویری/بنری، ویدئویی یا هر نوع تبلیغ چند رسانه‌ای که با محتوا و مخاطبان سایتشان ارتباط دارد را بر روی وب‌سایت خود قرار دهند و از طریق نمایش این تبلیغات کسب درآمد کنند.احتمالا در هنگام مشاهده سایت های غیر ایرانی شاهد دیدن تبلیغاتی بر روی صفحه سایت آن ها شده باشید. این تبلیغات ها همان سرویس گوگل ادسنس می باشد. ادسنس ساده ترین راهی است که می توانند از طریق سایت های خود درآمد کسب کنید. در واقع این یک روش درآمد کلیکی گوگل است. برای استفاده از این سرویس ابتدا شما در سرویس گوگل ادسنس ثبت نام خواهید کرد و سپس بر اساس موضوع و محتوای وب سایت شما، گوگل تعدادی تبلیغات مرتبط به شما می‌دهد که باید آن را در وب سایت خود قرار دهید. تفاوت عمده گوگل ادوردز و گوگل ادسنس در رسیدن به نتیجه سریع است به عبارتی شما با تبلیغات در گوگل ادوردز نسبت به گوگل ادسنس سریعتر به نتیجه دلخواه خود می رسید.و روش برای درآمدزایی از طریق گوگل ادسنس وجود دارد. این دو روش عبارتند از :

 CPM (پرداخت به ازای بازدیدکننده) : بر اساس تعداد بازدیدهای انجام شده از صفحات یا پست هایی است که در آن تبلیغی وجود دارد.

CTR (میانگین تعداد کلیک) : بر اساس تعداد افرادی است که بر روی تبلیغ موجود کلیک کرده اند.

همانطور که می دانید روش CPM برای صاحبان وبسایت از اهمیت بالاتری برخوردار است. زیرا با تمرکز بر روی آن نه تنها ترافیک وب‌سایت خود را افزایش می‌دهند، بلکه رتبه سایت خود در نتایج جستجو را نیز بهبود می‌بخشند. گوگل ادسنس در اواسط سال 2003 توسط گوگل راه اندازی شد و در حال حاضر یکی از محبوب ترین برنامه های تبلیغاتی در اینترنت است. ادسنس فرصت خوبی برای مدیران و صاحبان وب سایت ها ایجاد می‌کند تا بتوانند از ترافیک موجود در وب سایت خود سود ببرند.

گوگل ادسنس چیست؟

گوگل ادسنس چگونه کار می کند؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که گوگل ادسنس چگونه کار میکند و یا نحوه در آمدزایی آن چگونه است و به چه صورت درآمد حاصل از آن را دریافت خواهید کرد؟ درآمد حاصل از نمایش تبلیغات گوگل ادسنس از طریق چک یا واریز اینترنتی به حسابی که در هنگام ثبت‌نام وارد کرده‌اید، پرداخت می‌شود. آمار گوگل نشان می‌دهد در سه ماه ابتدایی سال 2014، گوگل مبلغ 3.4 میلیارد دلار از گوگل ادسنس درآمد داشت که تا انتهای سال 2014 به میزان 13.6 میلیارد دلار رسید. گوگل ادسنس به ازای هر مبلغی که تبلیغ دهنده اصلی برای دیده شدن تبلیغ خود یا کلیک بر روی آن پرداخت می‌کند یک سهم ۶۸ درصدی به شما تعلق می‌گیرد و ۳۲ درصد باقیمانده سهم گوگل خواهد بود. به این ترتیب است که سرویس گوگل ادسنس به بزرگترین بخش سود دهی شرکت گوگل، تبدیل شده است. برای استفاده از گوگل ادسنس شما باید کلمات کلیدی مرتبط به کسب و کار خود را در اختیار گوگل ادسنس قرار دهید سپس ادسنس این کلمات را بر اساس موارد زیر مطابقت می دهد:

  1. آن دسته از کلمات کلیدی خاصی که افراد در گوگل تایپ می کنند و آنها را در بالا و سمت راست نتایج جستجو نمایش می دهند
  2.  وب سایت هایی که تبلیغات Adsense را نمایش می دهند.

پس از آن ربات های گوگل ادسنس شروع به منتشر شدن در وبسایت های مختلف میکنند تا ببینند محتوای آن ها درمورد چیست. اگر آنها متوجه شوند که محتوای این وب سایت ها برخی از همان کلمات کلیدی پیشنهادی شمارا دارد، سپس تبلیغات شما در این وب سایت در کنار مقاله ای که درباره‌ی ابزارهای باغبانی است نشان داده می شوند.

گوگل ادسنس چگونه کار می کند؟

احتمالا برای شما کمی عجیب و پیچیده به نظر می رسد. اما کسب درآمد با این سرویس را می‌توان به سه مرحله کلی خلاصه کرد:

  • راه اندازی وب سایت غیر ایرانی
  • نوشتن تولید محتوا جذاب و بهینه به همراه سئو
  • ثبت نام در گوگل ادسنس و قرار دادن تبلیغات خود در آن

جالب است بدانید در حال حاضر قریب به 15 میلیون وب‌سایت، تبلیغات گوگل ادسنس را در خود نمایش می‌دهند.

انواع تبلیغات در گوگل ادسنس

گوگل ادسنس چند نوع تبلیغات را در اختیار کسانی که تبلیغات میکنند قرار می‌دهد. هر یک از این نوع تبلیغات، محل نمایش مخصوص به خود را دارد و همچنین ، میزان مبلغ پرداختی به تبلیغ کننده برای هر کدام متفاوت است. انواع تبلیغ موجود در گوگل ادسنس عبارتند از:

تبلیغ بر اساس محتوا در ادسنس

ازاین نوع تبلیغات میتوان برای کاربرانی که به دنبال موضوع خاصی هستند استفاده کرد. هدفگیری در این تبلیغ می‌تواند به صورت CPC (پرداخت به ازای کلیک) یا CPM (پرداخت به ازای بازدید) باشد. همانطور که قبلا گفتیم ، تفاوت این دو نوع از تبلیغات بر اساس محتوا ادسنس، تنها در همین بخش CPC و CPM است. نکته‌ای که وجود دارد این است که در تبلیغات به صورت CPM، پرداخت به ازای هر بازدید صورت نمی‌گیرد، بلکه بر اساس هر هزار بازدید محاسبه می‌شود که همین موضوع باعث محبوبیت تبلیغات CPC شده است. اندازه تبلیغات محتوا متفاوت است. این تبلیغات می‌توانندهم به صورت متن، تصویر، تصویر متحرک، فلش فیلم، ویدئو و یا تبلیغات رسانه ای باشند. در اکثر موارد، کاربران می توانندمشخص کنند که آیا تبلیغات متنی و چندرسانه نیز به ن ها نشان داده شوند یا فقط یکی از موارد نمایش داده شود.

جستجو کردن در گوگل ادسنس

در تبلیغات بر اساس جست و جو کردن گوگل ادسنس به تبلیغ کنندگان اجازه می‌دهد تا تبلیغات مرتبط بامرتبط با اصطلاحات جستجو  در وب‌سایت خود نمایش دهد و 51% از مبلغ تبلیغ را برای انتشار آن دریافت کند. با توجه به این که مبلغ دریافتی از نوع تبلیغ 68% از کل مبلغ است، اما به دلیل نرخ CPC بالای تبلیغات جستجویی، این نوع تبلیغات محبوبیت بیشتری دارند.

تبلیغ بر اساس ویدئو در گوگل ادسنس

ادسنس برای تبلیغات بر اساس ویدئو به تبلیغ کنندگانی که دارای محتوای ویدیویی هستند اجازه می دهد تا با استفاده از مکان های تبلیغاتی درآمد کسب کنند. فرد تبلیغ کننده قادر است تصمیم بگیرد که چه نوع تبلیغاتی با محتوای ویدیویی خود نشان داده شود.توجه داشته باشید که این روش از تبلیغات ادسنس برای آن دسته از ناشرانی است که در Player وب‌سایت خود ویدئوهایشان را پخش می‌کنند و از Player یوتیوب استفاده نمی‌کنند.

تبلیغ بر اساس ویدئو در گوگل ادسنس

تبلیغ براساس واحدهای لینک (Link units) در گوگل ادسنس

این نوع از تبلیغ برای هدف گیری علایق مخاطبان شما طراحی شده است. از آنجا که کاربران به طور مستقیم با واحد تبلیغاتی در ارتباط هستند ، ممکن است بیشتر به تبلیغاتی که ناگهانی مشاهده می‌کنند علاقه مند باشند.به ناشران AdSense برای کلیک بر روی لینک های تبلیغاتی پول پرداخت می شود. آگهی های موجود در صفحه این لینک ها، تبلیغات کلیکی گوگل هستند که مشابه آنچه در واحدهای تبلیغی AdSense معمولی نشان داده شده است می‌باشند.

کسب درآمد از گوگل ادسنس در ایران

متاسفانه با توجه به تحریم ها استفاده از گوگل ادسنس در ایران مشکلاتی را به همراه دارد اما ترفندهایی برای رفع این مشکلات نیز وجود دارد. برای استفاده از خدمات گوگل ادسنس در ایران ابتدا لازم است IP خود را تغییر دهید و برای برداشت یا واریز هزینه ها کافی است از سایت هایی که به عنوان واسط بین شما و گوگل هستند استفاده کنید. این وب سایت ها خدمات پرداخت را برای شما انجام می‌دهند و همچنین باید از دامنه com. به جای ir. برای وب سایت خود کنید.

چگونه در گوگل ادسنس ثبت نام کنیم ؟

ثبت نام در گوگل ادسنس

ثبت نام در گوگل ادسنس بسیار ساده می باشد برای استفاده از این سرویس گوگل، مانند بقیه سرویس ها تنها لازم است یک اکانت گوگل باشید. یعنی اگر فقط یک جی میل ساخته اید می‌توانید از این سرویس استفاده کنید. ابتدا وارد حساب کاربری خود در گوگل شوید و سپس وارد سایت گوگل ادسنس شوید و گزینه SIGN UP NOW را بزنید و اطلاعات مورد نظر را وارد کنید. با این کار می‌توانید این سرویس را بر روی جی میل خود ره اندازی کنید.

  1. ابتدا ادرس سایت خود را وارد کنید
  2. در مرحله بعدی آدرس ایمیل خود را وارد کنید. دقت لازم را در این مرحله داشته باشین
  3. در قسمت سوم دو گزینه قرار دارد. این قسمت برای ارسال اطلاعات به شما برای بهبود و استفاده‌ی بهتر ازین سرویس می‌باشد. در صورتی که مایل هستید گزینه‌ی اول(yes) و اگر مایل نیستید گزینه‌ی دوم(no) را انتخاب کنید.

سپس بر روی گزینه‌ی save and continue کلیک کنید. در مرحله‌ی بعد صفحه‌ی جدیدی باز می‌شود که باید اطلاعات جغرافیایی خود را در آن وارد کنید. تیم گوگل پس از چند روز بررسی به شما اطلاع می‌دهد.پس از افتتاح حساب گوگل ادسنس تعدادی کد HTML در سایت شما وارد می‌شود. اکنون گوگل تبلیغات هدفمندی را که به محتوای وب سایت شما مربوط است در صفحه شما نمایش می دهد و بازدید کنندگان وب سایت شما بر روی این تبلیغات کلیک می‌کنند و به شما هزینه ای پرداخت می شود. برای پرداخت هزینه به تبلیغ کنندگان توسط گوگل ادسنس نیاز به یک حساب بانکی معتبر است همانطور که در بالا گفته شد به دلیل تحریم های موجود شما می توانید از شرکت هایی که دارای حساب گوگل ادسنس هستند کمک بگیرید یا برای شما حساب ادسنس باز کنند و یا از حساب های موجود آن ها کمک بگیرید.دقت داشته باشید برای گوگل محتوای مناسب و بهینه بسیار حائز اهمیت است بنابراین بلافاصله پس از ایجاد وبسایت اقدام به استفاده ازاین سرویس نکنید.

قوانین گوگل ادسنس

گوگل ادسنس نیز مانند تمامی سرویس های گوگل دارای قوانین است که برای استفاده از این خدمات لازم است قوانین آن را رعایت کنید.در صورت عدم رعایت قوانین گوگل ادسنس حساب شما بن و یا حذف خواهدشد پس در حفظ قوانین دقت لازم را داشته باشید.درحال حاضر گوگل دارای الگوریتم های بسیار هوشمندی است بنابرایت سعی کنید گوگل را گول نزنید. برخی از مهم‌ترین قوانین گوگل ادسنس، عبارتند از:

کلیک های تقلبی برروی تبلیغات ادسنس

استفاده از کلیک های تقلبی برروی تبلیغات کار اشتباهی است. منظور ازاین کار این است شما روزانه خود و یا دوستان و آشنایانتان روزانه برروی تبلیغات ها کلیک کرده تا نرخ کلیک را بالا ببرید و به سودآوری برسید.این کار امری بیهوده است چرا که گوگل خیلی سریع تشخیص میدهد کلیک های تقلبی صورت گرفته و حساب شما را مسدود میکندد.همچنین هرگز برای بالابردن نرخ کلیک از ربات استفاده نکنید زیرا درصورت تشخصی ربات ها توسط گوگل حساب شما مسدود خواهد شد.

کلیک های تقلبی برروی تبلیغات گوگل ادسنس

شاید با خود فکر کنید در صورت داشتن چندین اکانت در گوگل میتوانید درآمد بیشتری کسب کنید ولی گوگل این ترفند را هم تشخیص می‌دهد و به احتمال زیاد تمام اکانت‌های شما را مسدود خواهد کرد.

استفاده از موضوع مناسب در تبلیغات ادسنس

گوگل اجازه نمی‌دهد که تبلیغات در سایت‌های غیر اخلاقی، سایت‌های مرتبط با مواد مخدر، ترویج خشونت و یا وب سایت‌هایی که بد‌افزار و ویروس ارائه می‌کنند، انتشار پیدا کنند. پس باید وب سایت شما خالی از هر گونه محتوای ممنوعه که نام بردیم، باشد.

قرار دادن تبلیغات به نسبت محتوای تولید شده

اگر شما دارای حجم محتوایی کمتری نسبت ب تبلیغات باشید گوگل آن را شناسایی میکند و امتیاز منفی به شما تعلق خواهد گرفت و اگر در آینده این مشکل حل نشود، اکانت گوگل ادسنس شما را بن خواهد کرد. اگر وب سایت شما دارای هیچ محتوایی نباشد و در یک صفحه خالی، تبلیغات قرار داده باشید قطعاً حساب کاربری شما در گوگل ادسنس، مسدود خواهد شد. نکته دیگر اینکه نباید از برنامه‌ها و ربات‌هاب خودکار برای ایجاد صفحات استفاده کنید.

تبلیغات گوگل ادسنس

محتوای بهینه با الگوریتم های گوگل

هرگز در وبسایت خود از محتواهای تکراری استفاده نکنید. درابتدای ثبت نام در گوگل ادسنس ربات های آن سایت شما را بررسی میکند و کیفیت محتوای شما را ارزیابی میکند.در ابتدای کار شما موضوع فعالیت وب سایت خود را به گوگل ادسنس، توضیح می‌دهید همچنین Crawlerها تشخیص می‌دهند که وب سایت شما درباره چیست، بنابراین اگر محتوا و موضوع سایت خود را تغییر دهید از طرف گوگل اکانت گوگل ادسنس شما مسدود خواهد شد.

تبلیغات ادسنس را در کجا باید قرار بدهیم؟

خب برای قرار دادن گوگل ادسنس بهترین کار این است آن ها در مکانی قرار دهید تا در معرض دید باشد.اما باید مراقب باشید تا قوانین ادسنس را به خوبی رعایت کنید. برای درج تبلیغات ادسنس در وبسایت خود باید قوانین درج تبلیغات ادسنس را در نظر بگیرید و سپس اقدام به تبلیغ کنید. این قوانین عبارتند از:

  • در قسمت بالای صفحه جایی که تبلیغ برای کاربر نمایش داده میشود (above filed)  یک واحد تبلیغاتی قرار بدهید. در این قسمت کاربر بدون نیاز به اسکرول کردن میتواند تبلیغات را ببیند.
  • قرار دادن تبلیغ در قسمت نوارجانبی سایت. ابعاد استاندارد برای تبلیغات در این قسمت 160 در 600 است.
  • قرار دادن یک تبلیغ در قسمت انتهایی مقاله نزدیک به متن محتوا قرار دهید.

انتخاب نوع تبلیغات توسط گوگل ادسنس

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که گوگل چگونه نوع تبلیغات شما را انتخاب میکند.به عبارتی می توان گفت گوگل تلاش میکند تا تبلیغاتی را در وبسایت شما به نمایش بگذارد که نزدیک ترین موضوع به سایت شما را داشته باشد. به عنوان مثال اگر شما سایتی برای فروش وسایل باغبانی و کشاورزی دارید گوگل تبلیغات هایی که در رابطه به باغبانی و کشت و زراعت است را در سایت شما به نمایش میگذازد.

البته لازم به ذکر دست شما نیز برای محدود کردن نمایش تبلیغات در وب‌سایتتان کاملاً بسته نیست؛ اگر بخواهید تبلیغات نمایشی در سایت خود را بهینه کنید می توانید به بخش Allow and Block Ads در حساب کاربری ادسنس‌ خود مراجعه کنید.

افزایش در آمد از گوگل ادسنس

تا این قسمت به شما توضیح دادیم که گوگل ادسنس چیست و چگونه کار میکند و به شما نحوه استفاده از گوگل ادسنس را آموزش دادیم. در ادامه قصد داریم بهتون آموزش بدیم چگونه با انجام یک سری ریزه کاری ها در آمد خود را از گوگل ادسنس افزایش دهید. بعد از به نمایش در آمد تبلیغات در وبلاگ شما خیلی راحت می توانید کاری کنید تا آگهی‌های ادسنس را در برابر دیدگان کاربران بیشتری قرار بدهید و درآمد بیشتری کسب کنید؛ فقط دقت داشته باشید که کلیک کردن دوستان و اعضای خانواده بر روی تبلیغات ادسنس‌تان در این زمینه کمکی به شما نمی‌کند.

مهم‌ترین نکاتی که باید مد نظر داشته باشید عبارت‌اند از:

از قوانین ادسنس تخطی نکنید: مثلاً به دنبال اقداماتی از قبیل خریداری ترافیک یا کلیک؛ در لفافه پیچانیدن تبلیغات؛ بمباران تبلیغاتی بدون محتوا؛ قرار دادن تبلیغ در وب‌سایت‌هایی که محتوای مناسبی ندارند؛ مثل سایت‌های شرط بندی و موارد مشابه نروید.

•استفاده از تبلیغات واکنشگرا: با استفاده از تبلیغات واکنشگرا شما مناسبت ترین و بهترین اندازه تبلیغات را به کاربران نمایش خواهید داد و این کار سبب میشود کاربران بیشتری ترغیب به دیدن تبلیغات شوند.

•قرار گیری درست تبلیغات: یادتان باشد صرفا تبلیغ کردن در سایت سبب کسب درآمد نمیشود شما باید بدانید تبلیغات را در کدام قسمت به نمایش بگذارید.بهترین مکان برای تبلیغات قسمتی است که در نگاه اول کاربر آن را ببیند.بهترین جا همیشه قسمت فوقانی صفحه است. در صورتی که بنا به هر دلیلی نمی‌توانید تبلیغ را در این بخش از صفحه قرار بدهید، به جای استفاده از نوار جانبی سایت، آن را در محتوای اصلی قرار بدهید. ضمناً دقت داشته باشید که گوگل وب‌سایت‌هایی که در قرار دادن تبلیغ در قسمت بالایی صفحه افراط می‌کنند را جریمه می‌کند.

• محتوا بهینه: هرچقدر محتوای باکیفیت و بهینه تری ایجاد کنید کاربران بیشتری جذب سایت شما میشوند و CTR سایت شما افزایش میابد.

• افزایش سرعت سایت: تجربه ثابت کرده است هرچه میزان سرعت سایت شما بالاتر باشد تعداد کلیک بر روی تبلیغات آن بیشتر می‌شود.

حذف سایر تبلیغات: با حذف هر نوع دیگری از تبلیغات به جز تبلیغات ادسنس علاوه بر اینکه سرعت بارگذاری سایتتان افزایش پیدا می‌کند، تبلیغات ادسنس شما نیز بیشتر دیده می‌شود. ضمناً از هر نوع تبلیغاتی که استفاده می‌کنید به حداکثر سه تبلیغ در هر صفحه اکتفا کنید.

• پیداکردن منابع مفید برای یافتن ترافیک سایت خود: اگر حساب کاربری گوگل آنالیتیکس خود را به حساب ادسنس متصل کنید می‌توانید با مراجعه به آن ببینید که کدام منابع بیشترین درآمد را برای شما ایجاد می‌کنند. به این منظور مسیر Behavior > AdSense > AdSense Referrers را دنبال کنید. به عنوان مثال، اگر فیسبوک یا یکی از شبکه‌های اجتماعی دیگر در درآمد شما از ادسنس تأثیر بیشتری دارد با تمرکز بیشتر بر آن می‌توانید ترافیک و درآمد بیشتری را نصیب خود کنید.

• استفاده از سایز مناسب برای تبلیغات: سعی کنید از ابعاد استاندارد برای تبلیغات ادسنس خود استفاده کنید. برخی از این ابعاد عبارتند از:728×90، 336×280، 300×250 و 300×600؛ معمولا آگهی‌دهنده‌ها کمتر از سایر اندازه‌ها استفاده می‌کنند و لذا درآمد شما کاهش پیدا خواهد کرد.

• استفاده از ابزار AdSense experiments :در قسمت My Ads حساب کاربری شما در ادسنس قابلیتی با نام AdSense Experiments وجود دارد که به کمک آن می‌توانید عملکرد انواع مختلفی از یک تبلیغ را در یک محل خاص بررسی کنید و ببینید که بازده کدام‌یک بالاتر است.

• افراط در تبلیغ: سایت خود را جوری درست نکنید که در نگاه اول فقط یک سایت تبلیغاتی به نظر برسد.

افزایش درآمد از گوگل ادسنس

چه محتوایی برای گوگل ادسنس جذاب‌تر است؟

گوگل ادسنس نیز همانند گوگل ادوردز وب‌سایت یا وبلاگ‌هایی که دارای محتوایی برای ترویج برهنگی، خرید و فروش اسلحه و خرید و فروش مشروبات الکلی هستند را تایید نمی‌کند. به‌ جز این سه مورد هر محتوای دیگری را که در وب‌سایت قرار دهید توسط گوگل تائید می‌شود اما سؤال اینجاست که چه نوع محتوایی تبلیغات پرسودتری دارد؟

محتواهای اقتصادی، بیمه و پزشکی سه دسته از پرسودترین موضوعات مورد توجه در گوگل ادسنس به شمار می‌روند و گوگل بیشترین پول را بابت آنها پرداخت می‌کند.

نکات مورد اهمیت درثبت‌نام گوگل ادسنس

  • مدتی پس از تکمیل فرم اینترنتی، گوگل نامه ای به آدرسی ثبت شده که هنگام ورود در سایت وارد کرده‌اید ارسال می‌کند. این نامه حاوی کد 5 رقمی برای تائید حساب کاربری شما است. درواقع، گوگل از این شیوه برای اطمینان از صحت آدرس استفاده می‌کند. به این ترتیب، خرید آدرس‌های مجازی ثبت‌نام شما را از همان ابتدا با چالش روبرو می‌کند.
  • گوگل در مرحله تائید حساب کاربری پرسش‌هایی درباره اطلاعات مالیاتی مطرح می‌کند که پاسخ به آنها چندان دشوار نیست.
  • در مرحله بعد باید شماره تلفنی که هنگام ثبت‌نام وارد نموده‌اید را تائید کنید. با کلیک بر روی دکمه Submit تلفن به صدا در می‌آید و پین کد 4 رقمی را برای شما می‌خواند. با وارد کردن این کد شماره تلفن شما نیز تائید می‌شود.
  • در پایان با ثبت IP اینترنتی و زدن تیک امضای قرارداد ثبت‌نام خود را به اتمام می‌رسانید. طبیعی است که این IP باید برای کشوری که نام آن را هنگام ثبت‌نام وارد کرده‌اید باشد.
  • پس از تایید حساب کاربری شما توسط گوگل، یک کد جاوا اسکریپت برایتان ارسال می‌شود که باید آن را بر روی صفحه مورد نظر از وب‌سایت خود قرار دهید.
  • هر بار که کاربری صفحه وب‌سایت شما را مشاهده می‌کند، کد جاوا اسکریپت پیغامی را برای سرورهای گوگل ارسال می‌کند.

سخن آخر

گوگل ادسنس شیوه ای جدید برای کسب درآمد در فضای مجازی می باشد اما باید بدانید استفاده از آن شما را به سرعت به درآمد نمی رساند و رسیدن به نتیجه نیازمند زمان است. برای موفقیت در این راه کافی است محتواهایی که مینویسید را دوست داشته باشید و برای بهینه شدن هر بیشتر آن ها تلاش کنید. شما همچنین میتوانید برای استفاده از خدمات گوگل ادسنس از طریق کارشناسان مجرب و کاردان تیم تخصصی آژانس دیجیتال مارکتینگ تیکو مشاوره و راهنمایی بگیرید.

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نظر خود را راجع به این مقاله با ما در میان بگذارید

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

همین حالا مکالمه را شروع کن