ریپورتاژ آگهی یا Advertorial چیست و چه مزایایی دارد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تعداد بازدید: 588

سئو و بهینه سازی سایت

ریپورتاژ آگهی یا Advertorial چیست و چه مزایایی دارد؟

نویسنده: jafarzadeh
2020-05-13 22:45:38

ریپورتاژ آگهی چیست؟ چرا باید رپورتاژ آگهی منتشر کنیم؟ با توجه به استفاده فراوان افراد از اینترنت به منظور رفع نیازهای خود و دریافت خدمات، وب مستران و بازاریابان به دنبال راهی برای افزایش میزان فروش محصولات و ارائه خدمات خود هستند. آن ها سعی دارند برند خود را به مشتریان بشناساند و توجه آن ها را به سمت خود جذب نمایند. بکارگیری تکنیک های سئو و استفاده از روش های کاربردی دیجیتال برندینگ و تبلیعات می تواند به شما در شناساندن برند خود به مشتریان و جذب آن ها و افزایش فروش محصولاتتان کمک کند اما مسئله ی مهم اینست که بتوانید این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. تا به حال اسم ریپورتاژ آگهی به گوشتان خورده است؟ Advertorial یکی از موثرترین روش ها برای بهبود سئو و برندسازی می باشد. با ما همراه باشید تا شما با رپورتاژ آگهی و مزیت های آن آشنا کنیم. در صورت نیاز به مشاوره رایگان با متخصصین سئو تیکو تماس بگیرید.

تماس با تیکو

ریپورتاژ آگهی و روش های آن

تصور کنید به منظور پیدا کردن محصولی به وب سایتی مراجعه می کنید. وجود تبلیغات چشمک زن یا پاپ آپ هایی که ناگهان در وسط صفحه باز می شود سبب عصبانیت و ایجاد حس نارضایتی در شما خواهد شد به همین منظور سعی می کنید آن ها را نادیده بگیرید. حال سوالی که مطرح می شود اینست که چه تبلیغاتی می تواند بدون ایجاد مزاحمت برای کاربران به کسب و کارهایی اینترنتی کمک می کند؟ رپورتاژ آگهی می تواند چاره کار باشد. Advertorial در واقع ترکیبی از دو واژه Editorial و Advertisement و به معنای رپورتاژ آگهی می باشد. Advertorial با تبلیغ ارتباط مستقیمی دارد به این صورت که شما آگهی محصولات و یا وب سایتتان را در قالب مقاله یا گزارش خبری به همراه لینک سایت در وب سایتی مناسب منتشر می کنید و به کمک آن رتبه ی وب سایت خود را بهبود می بخشید. به عبارت دیگر رپورتاژ آگهی در ظاهر وجه تبلیغاتی نداشته و اطلاعات مفید و سودمندی را به کاربران ارائه می دهد اما می تواند مانند یک آگهی تبلیغاتی کارآمد کاربران به سمت خود جذب نماید. هدف استفاده از رپورتاژ اینست که با ارائه مطالب مفید میزان آگاهی و درک کاربر را نسبت به برند خود افزایش دهید و او را بدون ایجاد مزاحمت و یا اجباری برای مراجعه به وب سایتتان ترغیب کنید. Advertorial را با استفاده از روش های گوناگونی می توان به کاربران ارائه نمود که در ادامه آن ها را ذکر نموده ایم:

  • تبلیغات رسانه ای: پیام های بازرگانی در تلویزیون یا رادیو
  • تبلیغات نوشتاری: استفاده از مجله یا روزنامه
  • تبلیغات اینترنتی: نوشتن محتوا و انتشار آن در وب سایت ها یا خبرنامه ها

تاثیر ریپورتاژ آگهی در سئو وب سایت

هنگامی که مقاله ای را به عنوان رپورتاژ آگهی آماده می کنید برای انتشار و ارائه آن به کاربران لازم است از وب سایتی مطمئن و معتبر استفاده کنید این وب سایت باید رتبه و جایگاه خوبی در صفحه نتایج موتورهای جستجو داشته باشد در غیر این صورت بکارگیری این روش برای شما سودمند نخواهد بود زیرا کاربری به تبلغاتتان توجه نمی کند اما اگر در وب سایت های خبری بزرگ و معتبر که بازدیدکنندگان زیادی دارد، رپورتاژ آگهی خود رامنتشر کنید می توانید توجه کاربران را به خود جلب کنید و برندتان را به سمع و نظرشان برسانید و آن ها با توجه به اعتبار این وب سایت ها شما را نیز تایید کرده و برای مراجعه به وب سایت شما ترغیب می شوند و محصولاتتان را خریداری می کنند. به همین جهت است که می تواند سئو وب سایت شما را بهبود ببخشد.

مزایای ریپورتاژ آگهی

مزایای ریپورتاژ آگهی

  • کمک به بهبود جایگاه در صفحه نتایج گوگل: یکی از مهم ترین دغدغه های وب مستران پس از راه اندازی وب سایت اینست که در صفحه نتایج جستجو جایگاه بهتری را کسب کنند تا میزان ترافیک ورودی آن افزایش دهدند و بازدیدکنندگان و مشتریان بیشتری از وب سایتشان دیدن نمایند. یکی از راه هایی که می تواند به الگوریتم های گوگل در ارزش گذاری و رتبه بندی وب سایت ها کمک کند بک لینک سازی می باشد. در واقع لینک سازی و دریافت بک لینک از وب سایت های معتبر و پربازدید می تواند در سئو وب سایتتان موثر باشد و باعث می شود که جایگاه بالاتری در صفحه نتایج گوگل کسب نمایید.
  • افزایش میزان بازدید: همانطور که گفتیم اگر مقاله خود را در وب سایت های معتبر و پر بازدید منتشر کنید، بازدیدکنندگان به اعتبار آن سایت به وب سایت شما نیز مراجعه می کنند.
  • ایجاد مشتری: یکی دیگر از مزایای رپورتاژ آگهی اینست شما می توانید علاوه بر افزایش آگاهی کاربران نسبت به محصولات و وب سایت خود، حس نیاز را در آن ها زنده کنید در نتیجه کاربر با مشاهده ی رپورتاژ آگهی سریعا بر روی لینک سایت شما کلیک کرده و محصولاتتان را خریداری می کنند.
  • کمک به برندسازی و کسب اعتبار: حضور شما در وب سایت های معتبر و بزرگ توجه کاربران را به سوی شما هدایت می کند در نتیجه برندتان در میان کاربران شناخته می شود.
  • به صرفه بودن آن نسیت به دیگر روش ها: اگر شما بخواهید یک بنر تبلیغاتی را در رسانه ای بزرگ برای خود اجاره کنید باید هزینه کلانی را برای آن بپردازید در صورتی که با رپورتاژ دادن در همین رسانه می تواند برایتان به صرفه تمام شود.
  • همیشگی بودن رپورتاژ: از دیگر مزیت های رپورتاژ اینست که هیچ وقت حذف نمی شود. در اکثر وب سایت های بزرگ اگر رپورتاژی قرار بگیرد برای همیشه در آنجا باقی خواهد ماند و همین امر سبب می شود تا جایگاه بالاتری را صفحه نتایج گوگل کسب نمایید.

چه وب سایت هایی برای ریپورتاژ آگهی مناسب است؟

همانطور که در ابتدا به آن اشاره نمودیم هدف اصلی رپورتاژ دادن در وب سایت های بزرگ و معتبر اینست که جایگاه بهتری را در صفحه نتایج کسب کرده و میزان فروش خود را افزایش دهیم. اما سوالی که مطرح می شود اینست که کدام وب سایت ها برای رپورتاژ دادن مناسب هستند؟ وب مستران باید با توجه به هدف موردنظر خود وب سایت خاصی را انتخاب نمایند. به عنوان مثال اگر قصد دارید در گوگل جایگاه بالاتری داشته باشید پس بهترین وب سایت هایی که می تواند شما را به هدفتان نزدیک کند، وب سایت های تفریحی و خبری می باشد. همچنین اگر می خواهید برای محصول خود مشتری جذب نمایید بهتر است از وب سایت هایی استفاده نمایید که می توانند برای چندین ساعت مقاله ی شما را در صفحه ی اصلی خود به نمایش بگذارند.

برای تهیه و انتشار ریپورتاژ به چه نکاتی باید توجه نمود؟

  1. مقاله ای را تهیه نمایید که علاوه بر افزایش آگاهی مخاطبین آن ها را برای مراجعه به وب سایت شما ترغیب کند. به همین منظور لازم است در محتوای خود از تصاویر و متون جذابی استفاده کنید.
  2. مقاله ای ساده و روان تهیه نمایید.
  3. برای رپورتاژ دادن عجله نکنید. اگر همچنان در صفحات دوم و سوم نتایج جستجو قرار دارید هنوز زمان مناسبی برای انتشار رپورتاژ آگهی نمی باشد. هنگامی این روش نتیجه می دهد که رقابت تنگاتنگی با رقبای خود دارید.
  4. بهترین نتیجه را زمانی به دست خواهید آورد که رپورتاژ آگهی را در وب سایت های مرتبط با وب سایت خود انتشار دهید.
  5. فراموش نکنید قبل از آن که در وب سایتی ریپورتاژ دهید، حتما میزان بازید و اعتبار دامنه ی آن وب سایت را بررسی نمایید. وب سایت هایی که اعتبار دامنه آن ها بالاتر از 50 باشد برای انتشار مقاله ی خبری شما مناسب می باشند.
  6. برخی افراد به دنبال وب سایت هایی ارزان برای انتشار رپورتاژ هستند. این کاری اشتباه می باشد چرا که زمانی می توانید از این روش نتیجه ی مطلوبی را دریافت کنید که از وب سایتی قوی کمک بخواهید.

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نظر خود را راجع به این مقاله با ما در میان بگذارید

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

همین حالا مکالمه را شروع کن