تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی در چیست؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

تعداد بازدید: 266

سئو و بهینه سازی سایت

تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی در چیست؟

نویسنده: jafarzadeh
2020-06-28 12:28:01

با توجه به پیشرفت روز افزون اینترنت امروزه بسیاری از افراد سفارش محصولات و خدمات مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی درخواست می دهند و برای پیدا کردن سولات خود سریعا به گوگا مراجعه می کنند و از او کمک می خواهند. گوگل نیز به دلیل وجود سایت های متنوع، برای نمایش و بررسی آن ها از معیارهای مشخصی و الگوریتم های بخصوصی همچون الگوریتم مرغ مگس خوار استفاده می کند تا بتواند نتایجی واقعی را برای کاربران به نمایش بگذارد. وب مستران نیز برای آن که بتوانند در صفحه نتایج موتورهای جستجو رنبه ی خوبی را کسب کنند لازم است سایت خود را بهینه سازی و سئو کنند. سئو سایت به طور کلی دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می شود که هریک شامل فاکتورهای خاصی بود و با هم تفاوت هایی دارند که ادامه می خواهیم در مورد آن ها توضیح دهیم. پس با ما همراه باشید. در صورت نیاز به مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با متخصصین تیکو در تماس باشید.

تماس با مخصصین تیکو

سئو یا بهینه سازی سایت چیست وبه چه منظور انجام می گیرد؟

بهینه سازی موتورهای جستجو (Search Engine Optimization) یا به عبارت دیگر سئوسایت مجموعه ای از تکنیک ها و عملیاتی است که به بهبود رتبه سایت در صفحه نتایج گوگل و بالا بردن ترافیک آن کمک کرده و تاثیر بسزایی در رونق کسب و کارتان دارد. تصور کنید می خواهید مهمانی مجللی را در آپارتمانتان برگزار کنید. برای تدارک این مهمانی لازم است داخل و خارج خانه را مرتب و تمیز کنید. سایت ها نیز همانند منازل برای آن که بتوانند کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کنند باید سایتشان را از نظر داخلی و خارجی بهینه کنید. شاید برایتان سوال شود که سئو داخلی و سئو خارجی شامل چیست و شامل چه تکنیک هایی می شود؟ تفاوت میان این دو در چیست؟

سئو داخلی On-Site SEO چیست؟

سئو داخلی که با نام های On-Site SEO و On-Page SEO نیز شناخته می شود و شامل تمامی فعالیت هایی می شود که سایت را بهینه کرده تا به کمک آن رتبه سایت و ترافیک ورودی را افزایش دهید. در واقع در این نوع seo باید به فاکتورهایی مانند محتوا، عنوان و کدهای HTML و توضیحات متا و در کل تمامی عوامل داخلی سایت را توجه نمود و آن ها را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید. این نوع بهینه سازی با اهداف خاصی صورت می گیرد که ادامه آن ها را بیان کرده ایم:

اهداف کلی سئو داخلی (On-Page SEO)

  • برای تولید محتوایی کاربر پسند و قابل درک به شما کمک خواهد کرد.
  • از مهمترین اهداف On-Page SEO ایجاد محتوایی با ارزش برای موتورهای جستجو می باشد.
  • کمک به شناخت محتوای شما به عنوان محتوایی مرتبط با عبارت جستجو شده در گوگل

سئو داخلی On-Site SEO چه ویژگی هایی دارد؟

همه ما خوب می دانیم که کاربران نقش مهمی در رتبه بندی سایتمان خواهد داشت چرا که گوگل توجه ویژه ای به عملکرد کاربران در سایت خواهند داشت. در نتیجه برای آن که بتوانید سئو داخلی را با صورت کاربر پسند انجام دهید لازم است که ویژگی های زیر را در آن اعمال نمایید:

  1. استفاده از محتوایی با ارزش و قدرتمند: برای آن که بتوانید رتبه ی خوبی در صفحه نتایج گوگل کسب کنید، باید محتوایی قوی و با ارزش منتشر کرده و نیاز کاربران را برطرف نمایید.
  2. محتوایی جذاب و موردپسند: کارربران با مشاهده تبلیغات بیش از حد سریعا آن وب سایت را ترک کرده و دیگر به آن مراجعه نمی کنند در نتیجه سعی کنید رضایت کاربران جلب و به علایق آن ها توجه کنید.
  3. don't copy write: همانطور که بارها و بارها گفتیم رضایت کاربران نقش مهمی در رتبه بندی سایت دارد. آن ها با مشاهده محتوایی تکراری و کپی لحظه ای دریغ کرده و سریعا سایت شما ترک می کنند. پس تا حد الامکان محتوایی یونیک و منحصر به فردی منتشر کنید.
  4. منبع: یکی از مهمترین ویژگی های محتوای با ارزش و معتبر، داشتن منبع است. برای محتواهای خود منبع مشخص کنید تا کاربران با خیالی آسوده به مطالعه محتوای شما بپردازند.
  5. پاسخگو بودن: کاربران با هدف بخصوصی به سایت شما مراجعه می کند پس محتوای خود را به گونه ای بنویسید که پاسخگوی نیاز آن ها باشد.

سئو داخلی چه ارتباطی با کلمات کلیدی دارد؟

آیا استفاده زیاد از کلمات کلیدی تاثیری در سئو داخلی دارد؟ وب مستران و سئوکاران در گذشته در محتواهای خود به شدت از کلمه کلیدی استفاده می کردند چرا که موتورهای جستجو توجه زیادی به این محتواها داشته و رتبه بندی آن ها را بر همین مبنا قرار داده بود. استفاده از کلمات کلیدی در سایت به گوگل کمک می کند تا موتجه منظور آن محتوا شود. امروزه معیارهای سنجش وب سایت ها توسط گوگل تغییر کرده است و به ارتباط محتوا با کلمه کلیدی و استفاده از مترادف های آن اهمیت می دهد. پس سعی کنید علاوه بر کلمات کلیدی، مترادف هایش نیز در میان نوشته های به کار ببرید. برای بهبود سئو داخلی بهتر است مطالبی را منتشر کنید که به فهم کاربران و نیاز کاربران کمک کند و مترادف های کلیدواژه هایتان در آن موجود باشد. شاید برایتان سوال شود که برای بهبود سئو باید به چه فاکتورهایی توجه کنیم؟ قبل از آن که وارد مبحث سئو خارجی و تفاوت آن با سئو داخلی شویم، می خواهیم چند فاکتور اصلی یا به عبارت دیگر تکنیک تاثیر گذار در On-Page SEO را برایتان بررسی کنیم.

تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی

فاکتورهای مهم و تاثیر گذار در On-Page SEO

همانطور که گفتیم کلمات کلیدی نقش بسزایی در بهبود سئو داخلی دارد اما نمی توان گفت که تنها پارامتر تاثیر گذار است. وب مستران برای پیروزی در رقابت سنگین وب سایت ها به منظور کسب جایگاه بالا باید به موارد دیگری برای بهینه سازی On-Site SEO توجه کنید.

  • استفاده از تایتل مناسب برای صفحه: به نظرتان اولین چیزی که کاربران به خود جذب می کند؟ بله درست است تگ تایتل 👌🏻 هنگامی کاربری عبارتی را جستجو می کنند به وب سایت هایی مراجعه می کنند که از عنوانی مرتبط و جذاب استفاده کرده اند و این گونه نرخ کلیک CTR و رتبه آن ها افزایش می یابد. برای نوشتن تایتلی مناسب از کلماتی مانند رایگان، بهترین و عبارت های دیگری که به جذب کاربران کمک می کند استفاده کنید.
  • متا دیسکریپشن: همانطور که در مقاله متا دیسکریپشن گفتیم، این متا تگ تاثیر مستقیمی در در سئو سایت ندارد اما نوشتن متا توضیحات مناسب می تواند به جذب کاربران کمک کند و آن ها برای مراجعه به صفحه ی موردنظر ترغیب کند.
  • متا تگ ها: اگر توجه کرده باشید در بسیاری از وب سایت ها هر موضوعی با تیترهای مشخصی نوشته شده است که نسبت به دیگر قسمت های متن برجسته تر است. این قسمت ها همان متا تگ ها یا به عبارت دیگر تگ H می باشد که استفاده از آن ها می تواند رضایت کاربران جلب کند و تجربه خوبی را برایشان ایجاد کند. نکته قابل توجه این است که از کلمات کلیدی و مترادف آن باید در این تگ ها استفاده کنید.
  • تصاویر و نوشتن تگ alt برای آن ها: همه ما خوب می دانیم که استفاده از تصاویر مرتبط بین محتوا مورد نظر می تواند به فهم و درک بهتر کاربر کمک کند. پس با استفاده از تصاویر و تعیین تگ alt برای آن ها کاربران را به سایت خود جذب کنید.
  • موبایل فرندلی: به دلیل استفاده فراوان کاربران از تلفن همراه و جستجو نیازهای خود از طربق آن برای کسب رضایت آن ها باید سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که امکان نمایش آن در تلفن همراه وجود داشته باشد. برای مشاهده و تست موبایل فرندلی بودن وب سایت خود می توانید از ابزار گوگل با نام Google Mobile-Friendly کمک بگیرید.
  • سرعت بارگذاری: یکی دیگر از فاکتورهای مهم در سئو داخلی میزان زمانی است که برای بارگذاری صفحه می گذرد. کاربران پس چستچو عبارت موردنظر خود و کلیک روی لینک سایت نمایش داده شده، با مشاهده سرعت پایین بارگذاری آن سایت را ترک کرده و به سراغ وب سایت دیگری می رود.

سئو خارجی سایت چیست؟ برای بهبود آن به چه پارامترهایی باید توجه کنیم؟

همانطور که قول داده بودیم، قبل از آن در مورد تفاوت های سئو داخلی و خارجی صحبت کنیم می خواهیم شما را با Off-page SEO یا به عبارت دیگر Off-site SEO مهم ترین فاکتورهای آن آشنا کنیم. همانطور که از اسم این نوع سئو مشخص است سئو خارجی شامل تمامی فعالیت ها و اقداماتی خارجی سایت است که به منظور بهینه سازی و کسب رتبه بالاتر در صفحه نتایج موتورهای جستجو صورت می گیرد. برای بهبود Off-site SEO می توانید از سایت ها دیگر جهت دریافت بک لینک کمک بگیرید و ریپورتاژ آگهی دریافت کنید. سئو خارجی تاثیر بسزایی در رتبه بندی سایت شما خواهد داشت چرا که الگوریتم های گوگل توجه ویژه ای به لینک های دریافتی آن دارد. برای آن که بتوانید به بهترین شکل ممکن سایت خود را بهینه کنید علاوه بر اعمال تکنیک های سئو داخلی باید به پارامترهای سئو خارجی نیز توجه کنید.

  • سوشیال مدیا: امروزه بسیاری از افراد از شبکه های اجتماعی همچون توییتر، لینکدین و فیسبوک استفاده می کنند. با استفاده از این سویشیال مدیا می توانید ترافیک ورودی سایت خود افزایش و در نیتجه رتبه آن را در صفحه نتایچ جستجو بالا ببرید.
  • لینک بیلدینگ: Link building به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که منجر به دریافت لینک ها مفید و معتبر خواهد شد. برای دریافت این بک لینک ها تا حذ المکان مقالاتی جدید و یونیک منتشر کنید.
  • هاست و سرور: یکی دیگر از عواملی که در سئو خارجی وب سایت شما تاثیر خواهد گذاشت، هاست و سرور مجازی می باشد. وب مستران برای آن که بتوانند سایت خود را راه اندازی کرده و به دنیای اینترنت وارد شوند لازم است از هاست یا سرور مجازی استفاده کنند. اما مسئله مهم اینست که حتما باید از هاست و سرور مجازی مناسبی استفاده شود چرا که سرعت بارگذاری سایت را تحت تاثیر قرار می دهد و موجب رضایتمندی کاربران می گردد.

تفاوت اساسی سئو داخلی و سئو خارجی

با توجه به تمامی فاکتورهایی که برای On-Page SEO و Off-page SEO بیان شد می توان گفت اساسی ترین و بارزترین تفاوتی که میان این دو سئو وجود دارد اینست که سئو داخلی شامل تمامی فعالیت هایی مانند بارگذاری تصاویر، عنواین و تگ توضیحات می شود که شما در داخل سایت انجام می دهید تا به کمک آن ها کاربران را به صورت مستقیم جذب کرده و ترافیک سایتتان را افزایش دهید. اما در بهینه سازی خارجی به کمک شبکه های اجتماعی و بک لینک های معتبر می توانید به صورت غیر مستقیم رتبه سایت خود را تغییر دهید.

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نظر خود را راجع به این مقاله با ما در میان بگذارید

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

همین حالا مکالمه را شروع کن