بهینه سازی و سئو سایت

بهینه سازی و سئو سایت در واقع طی کردن مراحل و ترفندها برای رسیدن به صفحه اول گوگل می باشد. در این صفحه قصد داریم مفهوم و مراحل انجام آن را برای شما توضیح دهیم.

طی سال های اخیر دنیای دیحیتال پیشرفت چشمگیری داشته است. گوگل بزرگترین مرجع جست و جوی اینترنتی جهان می باشد.

یکی از زمینه هایی که در این حوزه حرف اول را می زند، خرید و فروش کالاها می باشد. امروزه مردم برای جلوگیری از صرف وقت، کاهش ترافیک و کاهش هزینه ها اکثر خریدهای خود را از طریق اینترنت انجام می دهند. در کنار خرید، رزرو مکان های تفریحی، دکتر و کلینیک ها و… هم در بین مردم موسوم شده است.

بنابراین اگر شما هم صاحب یک کسب و کار هستید نباید از حوزه ی دیجیتال برندینگ عقب بمانید.

بنابراین هم اکنون برای بهینه سازی و سئو سایت خود اقدام کنید.

تماس با مخصصین تیکو

سئو سایت یکی از اصولی ترین اقدامات بعد از طراحی وب سایت و راه اندازی آن می باشد. توجه داشته باشید تا زمانیکه اقداماتی بر اساس سئو اصولی سایت انجام نداده اید نمی توانید به صفحه اول گوگل راه پیدا کنید. قرار گرفتن در سرچ اول گوگل به شما این اعتبار را می دهد که کاربران هویت شما را از دنیای مجازی تایید کنند و همچنین به شما اعتماد داشته باشند و این بزرگترین خاصیتی است که گوگل به شما هدیه می دهد.

بهینه سازی و سئو وب سایت

در ادامه به شرح سئو، مراحل و مزایای آن می پردازیم. با تیکو همراه باشید.

سئو به صورت کلاه سیاه، خاکستری و سفید می باشد. کسانی که سئو کلاه سیاه انجام می دهند، قطعا توسط گوگل پنالتی می شوند زیرا قوانین گوگل را زیر پا گذاشته اند.

این نکته را به خاطر داشته باشید که سئو سایت یک پروسه ی زمان بر و مستمر می باشد. هیچ الگوریتم رفتاری خاصی ندارد اما تا کنون سایتی دیده نشده است که با سرعت و کوتاه مدت وارد صفحه اول شود. اگر هم این اتفاق رخ داده باشد بعد زمان کوتاهی این سایت از گوگل حذف شده است و دامنه ی آن بلاک می شود.

با توجه به نکات گفته شده هیچگاه سئوی کلاه سیاه را برای سایت خود انتخاب نکنید.

بهینه سازی وب سایت ها

گاهی صاحبان سایت طبق شرایط پیش آمده قصد دارند سریع تر به صفحه اول گوگل برسند. تیکو در این مواقع به شما تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز را پیشنهاد می دهد.

مشاوره رایگان تبلیغات کلیکی گوگل

مشاوره تیکو

در سئوی کلاه سیاه از بک لینک سازی استفاده می شود. سئوی کلاه خاکستری به این معنا می باشد که همزمان با انجام قانونی اصول سئو، از بک لینک و مواردی که گوگل را تا حدودی دور می زنند استفاده می شود. این روش به اندازه ی روش قبلی خطرناک نیست.

روش آخر سئو کلاه سفید می باشد. این روش مورد تایید گوگل است و اگر طبق اصول این روش جلو بروید به صورت اورگانیک وارد سرچ اول گوگل می شوید.

مراحل سئو سایت به چه شکلی می باشد؟

در مورد مراحل سئو سایت باید گفت که به طور کلی دارای 3 مرحله می باشد.

سئو برگرفته از search engine optimization می باشد. این عبارت یعنی بهینه سازی موتورهای جستجو. در واقع سئو تلفیقی از علم، هنر و تجربه می باشد.

سئوی رفتاری هر سایت با سایت دیگر متفاوت است. به طور مثال سایتی که خبری می باشد مطمئنا از دید الگوریتم ها و ربات های گوگل نیاز به بررسی و رسیدگی بیشتری دارد. به همین دلیل ربات های گوگل در ثانیه بیشتر به آن ها سر می زنند.

اما در سایت های فروشگاهی، وبلاگی و… هم نوع رفتار فرق می کند. به همین دلیل است که می گوییم سئو تلفیقی از هنر، علم و تجربه می باشد. به میزانی که شما روی سایت های مختلف با موضوعات و محصولات متفاوت کار می کنید، تجربیات بسیار بالایی را کسب می کنید. مثلا افزونه ی AMP در سایت های وردپرسی بسیار اهمیت دارد اما همین افزونه در سایت های فروشگاهی وردپرسی روی محصولات نتیجه ی مطلوبی را در برندارد. یعنی فقط روی وبلاگ آن اثر می گذارد. این نتیجه ی تجربه ای است که از کار کردن روی سئو سایت های مختلف بدست آمده است. خوشبختانه یا متاسفانه سئو علمی است که بشدت نیاز به بروز رسانی دارد. زیرا گوگل به صورت سالیانه 1000 الگوریتم را تغییر می دهد و یا تولید می کند. از نتیجه ی نهایی آن هم اطلاعی به کاربران نمی دهد. فقط وب مستر را کتاب خود معرفی کرده است که شما می توانید از طریق آن به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنید.

( یکی از مهم ترین عوامل سئو تکنیکال سایت ها، متصل شدن سایت به وب مستر و گوگل آنالیتیکس می باشد)

در صورت نیاز به مشاوره رایگان برای اتصال سایت به وب مستر و گوگل آنالیتیکس با ما تماس بگیرید.

  • مرحله اول: سئو تکنیکال

در این مرحله از سئو که اولین و مهم ترین مرحله می باشد، سئوی فنی سایت صورت می گیرد. سئو فنی یعنی بهینه سازی موارد تکنیکال سای شما که شامل بهینه سازی کد ها، تصاویر و سرعت سایت است. سرعت سایت یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت در افزایش رتبه سایت می باشد. زیرا صبر کاربران کم است. وقتی ببینند سایت دیر لود می شود آن را می بندند و به سراغ سایت دیگری می روند.

اوامر بسیار زیادی در سرعت سایت دخیل می باشد که کارشناسان سئوی تکنیکال این امور را انجام می دهند.

مورد دیگر ظاهر سایت و طراحی ui، ux می باشد. اگر کاربران سایت شما را ببینند و برایشان ظاهری خسته کننده و خشک داشته باشد یا سایت غیرمفهوم و گنگ باشد از آن خرید نمی کنند و بلافاصله آن را می بندند. یکی از کارهای سئو تکنیکال چیدمان درست منوی سایت براساس نیاز های کاربران می باشد که سعی شده است دقیقا جلوی چشم آن ها باشد.

وقتی سایتی میزان بازدید آن نسب به ترکش (bounce rate) زیاد باشد گوگل رتبه ی خوبی به آن نمی دهد. چون متوجه می شود کاربرپسند نیست. پس در جذب کاربر نهایت تلاش خود را انجام دهید.

معمولا سئو تکنیکال یک بار انجام می باشد. یعنی عمده ی کارهای این مرحله همان ابتدا انجام می شود. در ادامه ی مراحل سئو، افزونه ها و آپدیت های گوگل روی سایت پیاده سازی می شود.

کاربردهای سئو وب سایت
  • مرحله ی دوم:

این مرحله ی یک مرحله ی دائمی در سئو می باشد و هیچگاه نباید آن را ترک کرد، مرحله ی سئو محتوا نام دارد. محتوا پادشاه سئو می باشد. هیچوقت نباید از آن غافل شوید. این موضوع به این معنا نمی باشد که موارد را از بقیه ی سایت ها کپی کنید!

اگر این کار را انجام دهید حتما توسط گوگل پنالتی می شوید و شاید تا چندین سال به صفحه ی دوم گوگل هم راه پیدا نکنید!

محتوایی در گوگل به صفحه اول راه پیدا می کند که هم با معنی باشد و هم طولانی و زیاد. در این بین جذاب باشد و کاربر از خواندن آن خسته نشود.

تولید محتوای تخصصی کار دشواری می باشد. چون گوگل به محتواهایی که حجم کمی دارند اهمیتی نمی دهد و به صورت علنی اعلام کرده است محتواهایی که بالای 2000 کلمه هستند قطعا وارد صفحه اول گوگل می شوند.

جهت تولید محتوای تخصصی با ما تماس بگیرید:

تماس با مخصصین تیکو

اگر می خواهید سایت خود را با سئو بالا بیاورید باید حتما محتوای یونیک و سئو شده را به صورت روزانه در سایت خود بارگزاری کنید. این محتوا اگر قرار باشد سئو شود، باید به قوانین سئو محتوای سایت دقت کنید.

  • در محتوا از تصاویر جذاب و زیاد استقاده کنید.
  • لینک دهی های داخلی و خارجی را دقت کنید.
  • از متنی استفاده کنید که call to action خوبی داشته باشد.
  • متن خود را تا جایی که می توانید از فهرست گذاری پر کنید.
  • سعی کنید در متن محتوای خود از تکنیک آسمان خراش استفاده کنید.

مرحله سوم:

بک لینک سازی می باشد. برای بک لینک سازی باید نهایت دقت را به کار ببرید. زیرا ریپورتاژ و بک لینک از دید گوگل کاملا مورد تایید نمی باشد. اما با رعایت نکات مهم می توانید از این طریق سایت خود را وارد صفحه اول گوگل کنید.

نکاتی که در بک لینک لینک سازی باید به آن توجه کنید:

  • برای سایت های خارجی حتما از لینک های معتبر با DA بالا استفاده کنید.
  • برای سایت های فارسی زبان از لینک های معتبر فارسی استفاده کنید.
  • هر چه تعداد وبلاگ های بیشتر و فعال تر باشد، در بک لینک سازی موفق تر خواهید بود و همچنین زودتر به نتیجه می رسید.

بک لینک سازی و ریپورتاژ را حداقل 3 ماه بعد از کار دائمی روی سئو وب سایتتان شروع کنید.

فراموش نکنید بک لینک سازی و ریپورتاژ در صورتی به نفعتان است که از قبل سایت خود را به بهترین حالت ممکن چیده باشید و به صورت روزانه روی سایت خود کار کرده باشید. یعنی مطلب سئو شده روی وبلاگ سایت رفته باشد.

سئو فرآیند پیچیده ای می باشد و عامل اصلی موفقیت در آن تلاش و صبر زیاد می باشد. بسیاری از مشتری های سئو توقع دارند در ماه اول معجزه رخ بدهد! اگر سئو کلاه سفید انجام شود به هیچ عنوان این اتفاق نخواهد افتاد. به مرور زمان می توانید تغییرات را در سایت خود حس کنید.

پس هرچه سریعتر برای سئو سایت اقدام کنید بهتر است

هدف اصلی سئو وب سایت ها چیست؟

هدف اصلی SEO کمک به وب سایت ها برای کسب جایگاه بالاتر در بین رقبا و صفحه اول گوگل و در نتیجه افزایش فروش می باشد. همچنین باعث ایجاد برند شخصی شما می شود.

با توجه به نوع کلمه کلیدی که برای حضور در صفحه اول گوگل انتخاب می شود، زمان بالا آمدن متفاوت است. در واقع زمان، بزرگترین سرمایه اولیه برای بهینه سازی یک صفحه می باشد.

انتخاب کلمه کلیدی مناسب در بهینه سازی سایت شما بسیار کمک می کند. بنابراین برای کلمه های کلیدی مدنظر که می خواهید با آن ها در سرچ اول گوگل دیده شوید، بسیار تحقیق و بررسی کنید. بعضی از این سرچ ها نامناسب می باشد و کلیک ناموفق برای شما به ارمغان می آورد.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی را می توانید از طریق ابزارهای مختلف سئو بدست آورید.

برخی از این ابزارها شامل : kwfinder، MOZ، keyword planner google

انواع سئو و بهینه سازی سایت چیست؟

انواع seo سایت ها به صورت کلی به دو دسته تقسیم می شود که شامل سئو on page و سئو off page می باشد.

سئو on page به سئویی گفته می شود که کنترل مستقیم کد ها، محتویات وب سایت ها اعم از متن، تصویر، پیوند و… را در بردارد. شما می توانید در این مدل سئو همه ی تلاش خود را انجام دهید. هرگونه تغییری را که شما در محتویات سایت خود ایجاد می کنید مربوط به سئو درون صفحه ای می باشد.

از نمونه مواردی که در این مرحله انجام می شود:

بهبود ساختار سایت

استراتژی کلمات کلیدی

بهینه سازی کدها

استراتژی نام و دامنه هاست

استراتژی url

بهینه سازی لینک های ورودی

اضافه کردن url به نقشه

تغییر اسم فایل ها

لینک های یک طرفه

بهینه سازی محتوا

استفاده صحیح از عنوان ها

اضافه کردن نقشه سایت به robots.txt

سئو off page تمام تبلیغات، ریپورتاژ و بک لینک سازی زیر مجموعه ی این دسته محسوب می شود. تمام ارتقاهایی که در خارج از سایت انجام می شود سئو بیرون صفحه ای نام دارد. در واقع seo off page یک فرایند نامحدود است که از طریق مهندسین سئو انجام می شود. این مرحله دارای هزینه های زیادی می باشد.

سئو off page

هیچگاه دست از انجام بهینه سازی سایت در ندارید زیرا این یک روند همیشگی می باشد و اگر سایتی که وارد صفحه اول گوگل شده به حال خود رها شود قطعا جایگاه خود را به سایت های رقیبی که روزانه به سئوی وب سایتشان اهمیت می دهند، می دهد. این موضوع برخلاف موتورهای جستجوی دیگر می باشد. مثلا در موتور bing هر مطلبی که قدیمی تر باشد در بالاترین نقطه دیده می شود اما در گوگل برعکس است و هر مطلبی که بروزتر باشد در بالاترین حالت ممکن نشان داده می شود.

کارشناسان سئو و بهینه سازی سایت به صورت رایگان سایت های شما عزیزان را بررسی می کنند و وضعیت آن ها را به شما طبق گزارش منتقل می کنند. برای اطلاعات بیشتر با پشتیبانی شرکت تیکو تماس بگیرید.

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

همین حالا مکالمه را شروع کن