گوگل ادموب (google admob)

شاید نام گوگل ادموب برای بسیاری از توسعه دهندگان و سازندگان اپلیکیشن آشنا باشد اما هنوز برخی از افراد از مزایای این روش تبلیغاتی بی اطلاع هستند. رشد روزافزون آمار انتشار اپلیکیشن های متفاوت نشان می دهد که صاحبان و سازندگان آنها برای کسب درآمد وارد رقابت تنگاتنگ شده اند. برای موفقیت در این زمینه لازم است از روشی مطمئن و کاربردی به منظور انجام تبلیغات استفاده کنند. گوگل با ارائه سرویسی به نام google admob توانسته است به آن ها در رسیدن این هدف کمک کند. البته ناگفته نماند که با وجود تحریم های ناعادلانه ای که برای ایران قائل شده اند کسب درآمد از طریق این سرویس کمی دشوار است اما جایی برای نگرانی نیست. تیم حرفه ای تیکو می تواند به شما کمک کند تا این تحریم را دور بزنید و به هدف خود برسید.

شاید برایتان سوال شود که چگونه می توان به کمک این روش درآمدزایی کرد پس با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی در این زمینه را در اختیارتان قرار دهیم.

در صورت نیاز به مشاوره رایگان با متخصصین ما در ارتباط باشید.

شماره تماس برای مشاوره ادموب

چگونگی کسب درآمد از طریق گوگل ادموب

همه ما خوب می دانیم که گوگل با ارائه سرویس ها و خدمات بی نظیرش همچون تبلیغات کلیکی گوگل کمک بسزایی به صاحبان کسب و کار آنلاین کرده است و در سال 2009 توانست با خرید شرکت تبلیغاتی موبایل admob کار را برای درآمدزایی دلاری از طریق اپلیکیشن را آسان سازد. امروزه هر اپلیکیشنی را که باز می کنید شاهد بنرها و ویدیوهایی تبلیغاتی خواهید بود که جذب آن ها می شوید. در واقع افرادی که قصد دارند برای محصولات خود تبلیغ کنند، با پرداخت هزینه و به وسیله سرویس google admob بنر یا ویدیو تبلیغاتی مدنظرشان را در اپلیکیشن ها قرار می دهند و این گونه گوگل مبلغی را به توسعه دهندگان این اپلیکیشن ها اختصاص می دهد تا علاوه بر اطلاع رسانی و معرفی برند به کاربران، منبعی برای درآمد زایی توسعه دهندگان فراهم آید.

به طور کلی گوگل ادموب پلتفرمی است که زمینه مناسبی را برای سازندگان و توسعه دهندگان اپلیکیشن ها فراهم می آورد تا با انتشار تبلیغات محصولات خود یا دیگر برندها درآمد دلاری کسب نمایند. ناگفته نماند که admob می تواند موقعیت بی نظیری برای کسب درآمد بالا باشد چرا که تبلیغ کنندگان زیادی برای نمایش تبلیغشان در برنامه شما به رقابت می پردازندو همچنین وجود برندهای بزرگ و محبوب بازدید تبلیغات را بالا برده و سبب افزایش میزان درآمد شما می شود.

گوگل ادموب

توجه: شرط لازم برای بهره مندی از سرویس admob، انتشار اپلیکیشن در گوگل پلی می باشد.

نکته بسیار مهم درباره google admob اینست که قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل های اندروید و iOS و همچنین موتورهای بازی سازی Unity و Cocos را داشته و با توجه به تقاضای فراوان برای نشر آگهی، فرمت های مناسبی را برای انجام تبلیغات و درآمدزایی به وسیله تلفن همراه ارائه نموده است که در ادامه در مورد آن ها بیشتر توضیح داده ایم.

فرمت های تبلیغاتی موجود در گوگل ادموب

  1. پاداش (Rewarded): همانطور که از اسم این مدل مشخص است کاربران با مشاهده تبلیغات می توانند جوایز درون برنامه ای دریافت نمایند. به عنوان مثال در برخی از بازی های اکشن و ماجراجویی با مشاهده تبلیغات موجود در آن جانی اضافه دریافت نمایید. این فرمت اغلب در بازی های آنلاین دیده می شود.
  2. بنر (banner): نوع دیگر از تبلیغات admob به صورت کادر مستطیلی است که در بالا و پایین صفحه به نمایش گذاشته می شود.
  3. بینابینی (Interstitial): تابحال هنگام جابجایی بین صفحات یک برنامه با تبلیغاتی به صورت تصویر تمام صفحه برخورد کرده اید؟ این نیز نوعی دیگر از فرمت های تبلیغاتی admob می باشد که برای برنامه های کاربردی همچون اپلیکیشن‌های پخش موزیک و یا آموزش زبان مورد استفاده قرار می گیرد.
  4. بومی (Native): با استفاده از این فرمت می توانید تبلیغات خود را سفارشی کرده و به عنوان بخشی جداناپذیر در اپلیکیشن نمایش دهید.

استفاده از گوگل ادموب چه مزایایی را به دنبال دارد؟

  • همانطور که در ابتدا اشاره نمودیم یکی از مهم ترین اهداف استفاده از این سرویس کسب درآمد دلاری می باشد اما این تنها مزیت آن نمی باشد بلکه می توانید با استفاده از فرمت های Rewarded و Native تعامل میان اپلیکیشن و کاربران را افزایش دهید.
  • به کمک سیستم پیشرفته و سازمان یافته admob در مدیریت نمایش تبلیغات می توانید در وقت خود صرفه جویی کنید.
  • تصور کنید برنامه ای را برای گوشی های همراه سامسونگ پیاده سازی کرده اید و قصد دارید تمامی افرادی که در کشور آمریکا از گوشی های همراه سامسونگ استفاده می کنند، تبلیغات برنامه شما را مشاهده کنند. در این روش نیز همچون سرویس google ads امکان تعیین موقعیت جغرافیا مدنظر خود خواهید داشت.
  • یکی دیگر از مزیت های admob اینست که بر اساس موضوعات و دسته بندی‌های مرتبط با موضوع اپلیکیشنتان می توانید نمایش تبلیغات را فیلتر نمایید.
  • درآمدی را که از طریق نمایش تبلیغات کسب نموده اید را می توانید برای تبلیغ نصب اپلیکیشن در گوگل پلی استفاده کنید.

قیمت‌گذاری برای کسب درآمد از ادموب

3 روش برای محاسبه و قیمت گذاری کسب درآمد از طریق این سرویس وجود دارد که می توانید هم به صورت ترکیبی و هم به صورت جداگانه از آن ها استفاده کنید.

قیمت‌گذاری برای کسب درآمد از ادموب
  1. CPC: هنگامی که کاربران در حال مشاهده اپ هستند، تبلیغات برایشان ارسال می شود و در صورت کلیک روی آن تبلیغات مبلغی به شما تعلق می گیرد.
  2. CPM: به ازای هر 1000 بازدید
  3. CPE: به ازای هر تعامل در اپلیکیشن

سوالات متداول

  1. یکی از سوالاتی که بسیاری از مشتریان می پرسند اینست که برای بهرمندی از این سرویس چه شرایطی لازم است؟ در واقع اپلیکیشن هایی امکان استفاده از این سرویس گوگل را دارند که در گوگل پلی و اپ استور اپل ثبت شده باشند و شرایط دیگری ندارد چرا که تمامی قوانین هنگام انتشار برنامه باید رعایت گردد.
  2. چگونه می توان از طریق google admob درآمد بیشتری کسب کنیم؟ میزان درآمد به کمک این روش تعداد کاربران و مدت زمان استفاده آن از اپلیکیشن شما بستگی دارد.

کسب درآمد از ادموب در آژانس دیجیتال مارکتینگ تیکو

همانطور که گفته شد گوگل ایرانی ها را از لیست مجاز خود جهت بهره مندی از سرویس admob حذف کرده است و به همین دلیل بسیاری از توسعه دهندگان و سازندگان اپ از آن قطع امید کرده اند اما تیم موفق و با تجربه ما تنها با دریافت 30 درصد از درآمد حاصل به شما در این امر کمک می کند. از آنجایی که باید میزان موفقیت و درآمد در گوگل تیم تیکو مورد بررسی قرار بگیرد در ماه اول هزینه ای به شما تعلق نخواهد گرفت. بعد از انجام بررسی های لازم علاوه بر پرداخت 70 درصد درآمد به صورت ریالی به کارت بانکیتان، گزارشی کامل از پنل در اختیارتان قرار خواهیم داد.

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

همین حالا مکالمه را شروع کن