محتوا طولانی یا کوتاه در سئو؟ کدام یک برای کسب و کار شما مناسب است؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

تعداد بازدید: 319

سئو و بهینه سازی سایت

محتوا طولانی یا کوتاه در سئو؟ کدام یک برای کسب و کار شما مناسب است؟

نویسنده: saharazokh
2020-06-02 17:51:24

احتمالا پیش آمده است که در برخی از سایت ها محتواهای طولانی یا کوتاه ببینید. سوالی که پیش می آید این است که کدام محتوا برای سئو سایت بیشتر تاثیرگذار است؟! دقت داشته باشید شما برای اینکه بتوانید مقاله خود را در صفحه اول نتایج گوگل قرار داده و سئو سایت خود را افزایش دهید باید از یک استراتژی در محتوا خود استفاده کنید در غیر این صورت اکثر مقالات شما اصلا ممکن است توسط گوگل رتبه بندی نشوند! امروز در تیکو به شما آموزش خواهیم داد که از چه مقاله ای برای سایت خود استفاده کنید.

به طور کلی به محتواهایی با بیش از 1000 کلمه محتواهای طولانی و به کمتر از 1000 که معمولا بین 400 تا 800 کلمه می باشند محتواهای کوتاه گفته می شود.

امروزه با گسترده شدن دنیای وب و دیجیتال عموم مردم برای پیدا کردن پاسخ سوال های خود به گوگل رجوع می کردند از این رو آن ها خواهان پیدا کردن مطالب کامل و جامع در یک سایت هستند.اگر سایت شما مقالات متنوع اما مختصر داشته باشد کاربر سوالات خود را دریافت نمیکند در نتیجه سایت شما را ترک میکند و این کار سبب افزایش نرخ پرش سایت شما میشود. بنابراین هنگام تولید محتوا شما باید نیاز های کاربران خود را در نظر بگیرید و بر اساس آن محتوا تولید کنید. متغییرهای زیادی وجود دارد که باید در هنگام انتخاب تولید محتوا آن ها را در نظر بگیرید.برای شروع باید مواردی مانند آموزش، علاقمندی ها و هدف مشتریان را دریابید و سپس بعد از آن محتوای خود را ایجاد کنید.

اهمیت محتوا طولانی یا کوتاه در سئو

برخی سایت ها فقط با 500 کلمه کلیدی رتبه بندی میشوند و برخی دیگر حتی با 1500 کلمه نیز رتبه بندی نمیشوند. چرا تفاوت زیادی در رتبه بندی محتوا وجود دارد؟ آیا دلیل خاصی وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کنید تا رتبه بهتری کسب کنید؟ در کل کدام محتوا بهتر است؟ محتوا طولانی یا کوتاه برای سئو!؟ بهتر است میانگین کلمات یک محتوا طولانی بیش از 1500 کلمه باشد. برای محتواهای طولانی حداکثر وجود ندارد اما میتوانند به 4000 یا 5000 کلمه نیز برسند.اینگونه محتواها معمولا توضیحات جامع و کامل همراه با جزئیات را بیان میکنند و از هر نظر آن را بررسی میکنند همچنین گاهی برای گسترده شدن بیشتر آن از نظرات و انتقادات نیز در محتوا استفاده میکنند.برای ایجاد این نوع محتوا زمان زیادی لازم است و به همین خاطر بسیاری از سایت ها این را نادیده می گیرند و بسیاری از سایت ها هم با محتوا طولانی کلمات کلیدی موردنظر خود را رتبه بندی می کنند. از مزایای محتواهای طولانی میتوان به کلمات کلیدی بهینه شده اشاره کرد.استفاده از کلمات کلیدی بیشتر باعث بالارفتن رتبه سایت شما میشود.اگر شما مقاله ای دارید که بیش از 2000 کلمه است میتوانید چندین کلمه کلیدی برای آن تعریف کنید این کار سبب میشود تا محتوای شما تعداد متعددی کلمه کلیدی در بر گیرد. بر اساس مطالعاتی که توسط SerpIQ انجام شده است نتایج نشان می دهد که موتورهای جستجو ترجیح می دهند محتوای یک سایت طولانی باشند. بنابراین اگر هدف اصلی شما این است که در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) بالاتر رتبه بندی کنید، احتمالا برای پست های طولانی تر وبلاگ، یعنی 2000 کلمه یا بیشتر، باید هدف گزاری نمایید. بر اساس تحقیقات گسترده ای که سئوکاران بر روی اهمیت طول محتوا انجام داده اند به این نتیجه رسیدند هردو محتوا کوتاه و طولانی تاثیر بسازیی در سئو دارند به عبارتی طول محتوا بیانگر کیفیت آن نیس بلکه هدف محتوا کیفیت آن را ارزیابی میکند. به عنوان مثال سایت های خبری با داشتن محتواهایی با طول 400 یا 500 کلمه اغلب در لینک اول گوگل قرار دارند و دلیل آن هدف این سایت ها هست که با دادن اخبار بروز و جدید مردم را ترغیب به دنبال کردن سایت های خود میکنند.

محتوای طولانی یا کوتاه فقط ابزارهایی هستند که بازاریابان می توانند از آنها استفاده کنند.

طول محتوا در سئو

در سال های گذشته اندازه محتوا در سئو سایت تاثیری نداشته است. به همین دلیل اکثر سایت ها مقالات کوتاه و مختصردر سایت های خود قرار میدادند.و طولانی ترین مطلب حدود 600 کلمه بود. اما در حال حاضر این حجم از مقاله کم ترین اندازه ی یه مقاله میتونه باشه .و دلیل آن این است که گوگل جدیدا الگوریتم های متنوع ایجاد کرده است و پیشرفته تر از نیم قرن پیش شده است.

چقدر کاربران خود را میشناسید؟ اولین سؤالی که باید در هنگام انتخاب طول مطالب خود بپرسید این است که مشتریان شما از شما چه می دانند و چه چیزی را ارائه می دهید.محتوا طولانی می تواند در خواندن مطالب بیشتری درباره جزئیات محصولات یا خدمات شما نسبت به مطالب مختصر داشته باشد. دلیل این امر این است که محتوای طولانی فضای بیشتری را برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات شما فراهم می کند ، و می توانید این موارد را در صفحات توضیحات محصول استفاده کنید.در صورتی که مشتریان شما از محتوا سایت شما اطلاعی ندارند بهتر است محتوا جامع و کاملی را برای آن ها آماده کنید.

تا اینجا راجب اندازه محتوا در سئو توضیح دادیم حالا وقتش رسیده یکم از مزایا و معایبشون هم بگیم.

مزایا و معایب مقالات طولانی و مختصر

مزایا و معایب محتوا طولانی یا کوتاه در سئو

مزایای مقالات طولانی تر: مقالات طولانی سبب نگه داشتن کاربر در سایت شما میشود و نرخ پرش سایت را به شدت کاهش می دهد.و همچنین سبب درک بهتر موتورجست و جو راجب مقاله شما میشود. بر اساس تحقیقات انجام شده، حجم ایده آل برای مقالات وبلاگ 1600 کلمه است که حدودا هفت دقیقه خوندنش طول بکشه. این آمار براساس تجزیه و تحلیل میانگین صرف شده در هر پست و در مقایسه با حجم مقاله است. این تحقیق نشان داد که خوانندگان تا هفت دقیقه که حدودا 1600 کلمه میشود را برای خوندن مقاله به طور متوسط زمان صرف می کنند. اینکه کاربر چقدر زمان میبرد مطلب شما را بخواند مهم است زیرا میزان تعامل کاربر را نشان می دهد و تاثیر بسازایی در سئو دارد. به یاد داشته باشید که طول وبلاگ مناسب و ایده آل برای سئو بر اساس میزان ارزش محتوا است. حداکثر کردن ارزش محتوای شما و همچنین افزایش توقف کاربر، هر دو عوامل بسیار مهم در سئو هستند. همانگونه که در ابتدا گفتیم محتوای طولانی تر تاثیر بیشتری در سئو سایت دارد زیرا علاوه بر اینکه سبب میشود موتور جست و جو اطلاعات بیشتری از پست شما را دریافت کند باعث اشتراک گذازی محتوا شما در دیگر شبکه های اجتماعی نیز میشود.

معایب مقالات طولانی تر: اصلی ترین معایب آن این است کاربر توانایی خواندن و تمرکز کردن روی تمام متن شما را ندارد و ممکن است زود خسته شود. همچنین یکی دیگر از ایرادات مقالات طولانی این است که برای داشتن آن نیازمند نویسندگان خبره و کاربلد است تا بتوانند محتوایی جامع و بهینه ایجاد کنند. درسته که محتوای طولانی مزایای زیادی دارد اما عاری از مشکل نیست.چالشی که برای دارندگان وبلاگ ایجاد میشود این است که بتوانند کاربران خود را در سایت راضی نگه دارند از این رو به دنیال تولید محتوای طولانی و مفید میگردند. در آخرین تحقیقات انجام شده مشخص شده است که کاربران فقط 25% وقت خود را صرف خواندن مطلب میکنند ازاین رو برای جذاب شدن مطلب باید از عکس و اینفوگرافی های مختلف استفاده کنید تا چشم کاربر اذیت نشود.

معایب محتوای مختصر

معایب مقالات کوتاه: به دلیل مختصر بودن زیاد ربات های جست و جو نمیتوانند به راحتی محتوا شما را درک کنند به هرحال اونها فقط رباتن نه یک انسان! یکی دیگر از معایب آن این است که هرچه کلمات کلیدی کمتر باشد شانس رتبه بندی کلمات کلیدی شما کم تر میشه.•محتوای مختصر شاید نتونه برای هر سطح از مخاطبان نوشته بشه، چون حجم مقاله ممکنه به اندازه ای نباشه که نیازهای مخاطب و خوانندگان شما رو برطرف کنه.

مزایای نوشتن پست های مقالات کوتاه تر: در نگاه اول مقاله شما مرتب و منظم دیده میشود.سریع و راحت خوانده میشود. به دلیل کوتاه بودن سرعت زمان نوشتن آن بیشتر است در نتیجه مقالات بیشتری نوشته میشود و با بیشتر شدن محتوا، سایت شما بیشتر در معرض مخاطب قرار خواهد گرفت.

سخن پایانی

هر محتوا طولانی یا کوتاه در سئو مزایا و معایبی دارند اما اگر شما خواهان داشتن سایتی هستید که در موضوعات مختلف محتوا ایجاد بشود و روی خوانندگان تاثیر بذارد اندازه ایده آل محتوا برای شما حداقل 300 کلمه است.اما برای جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری در گوگل و سایر موتورهای جستجو، حداقل 500 کلمه در هر مقاله را هدف قرار بدهید. دقت داشته باشید برای جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری در گوگل و سایر موتورهای جستجو، حداقل 500 کلمه در هر مقاله رو هدف قرار بدید. اما اگر شما به دنبال مطلبی هستید که توسط آن سئو شما بهبود پیدا کند محتوایی با بیش از 1000 کلمه ایجاد کنید.اینکه مقالات شما هر چندروز یکبار اما با چهارچوب قوی ایجاد میشوند خیلی خوب و بهینه است.

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نظر خود را راجع به این مقاله با ما در میان بگذارید

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

همین حالا مکالمه را شروع کن