13 راهکار موثر برای افزایش بازدید در یوتیوب

زمان مطالعه: 10 دقیقه

تعداد بازدید: 256

دیجیتال برندینگ

13 راهکار موثر برای افزایش بازدید در یوتیوب

نویسنده: bozorgnia
2020-06-08 12:19:24

افزایش بازدید در یوتیوب از چه روش هایی امکان پذیر است؟ از چه طریقی می توان بازدید ویدئو ها در یوتیوب را افزایش داد؟ در این مقاله قصد داریم تا 13 راهکار موثر برای افزایش نرخ بازدید در یوتیوب را به شما معرفی کنیم با تیکو همراه باشید.

1.موضوع مورد نظرتان را نیچ کنید.

مهم ترین کار برای افزایش بازدید در یوتیوب، نیچ کردن موضوع است. یوتیوب از تبلیغات درآمد کسب می کند. برای همین مسئله تمایل دارند تا کاربران را زمان بیشتری بر روی پلتفرم خود نگه دارند تا بتوانند تبلیغات بیشتری را برای کاربر به نمایش بگذارند. علت اینکه آنها در sidebar سایت ویدئوهای مشابه را پیشنهاد می دهند، نیز همین مسئله است. به عنوان مثال، اگر شما یک ویدئو در مورد طریقه پخت استیک مشاهده کنید، در نتیجه بیشتر ویدئوهای پیشنهادی در Sidebar سایت طریقه پخت استیک به طرق مختلف خواهد بود. این مسئله کاملا منطقی است.

چنانچه شما بخواهید طریقه درست کردن استیک را یاد بگیرید، احتمال زیاد حتما خواهید خواست تا طریقه درست کردن سس مخصوص آن را نیز آموزش ببینید. اما چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند این است که ویدئوهایی که پیشنهاد داده می شوند اکثرا مربوط به کانالی هستند که ویدئو حال حاضر در حال نمایش است. این نکته بسیار حائز اهمیت است چرا که آسان ترین راه برای گرفتن بازدید بیشتر، داشتن بینندگانی است که ویدئوهای بیشتری از شما را بازدید کنند. اما چطور می توان این کار را انجام داد؟

در حالی که هیچ راه حل قابل تضمینی در این باره وجود ندارد، شما می توانید شانس خود را با گذاشتن ویدئوهای مشابه پیرامون یک موضوع بیشتر کنید. نیچ شروع کردن در ابتدای کار به این دلیل اهمیت دارد. بنابراین تنها یک کانال آموزش آشپزی ایجاد نکنید. چرا که این موضوع بسیار وسیع است. در عوض، کانالی ایجاد کنید که  در آن باربیکیو کردن یا گریل کردن گوشت ها را آموزش دهید. این کار باعث می شود تا شانس شما برای پیشنهاد شدن ویدئو های کانال یوتیوب شما در Sidebar افزایش پیدا کند و آمار بازدید بهتری داشته باشید.

البته این رویکرد و طریقه تولید ویدئو تا ابد با شما همراه نخواهد بود. شما همینطور که بازید بیشتری در یوتیوب دریافت می کنید، ثبت نام های بیشتری در کانال تان نیز مشاهده می کنید. افرادی که در کانال شما ثبت نام می کنند، در مورد ویدئوهای شما نوتیف دریافت می کنند جدا از موضوعی که به دنبال آن هستند، و در این حالت شما می توانید فراتر رفته و دامنه موضوعات خود را افزایش دهید.

افزایش بازدید در یوتیوب با موضوعات نیچ

2.در مورد موضوعاتی که مردم سرچ می کنند، ویدئو تولید کنید.

دومین گام در جهت افزایش بازدید در یوتیوب پیدا کردن موضوعات مورد علاقه کاربران است. بیشترین اشتباهی که افراد تازه کار در ساختن ویدئو انجام می دهند، ساختن ویدئو بر اساس سلیقه شخصی است. مگر اینکه شخص معروفی باشید، در غیر این صورت اینکه شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید برای کسی اهمیتی ندارد. جستجوی " بهترین دوربین برای یوتیوب" آمار  3.400 سرچ در آمریکا به طور ماهانه دارد و این سرچ در مدیوم جهانی به 6.100 سرچ در ماه می رسد.

بنابراین چنانچه موضوعاتی را در نظر دارید که پتانسیل سرچ بالایی دارند و می توانید رتبه خوبی در یوتیوب کسب کنید، می توانید بازدید خوبی کسب کنید حتی اگر هیچ کس در کانال شما عضویت نداشته باشد. اما چگونه می توان این موضوعات را پیدا کرد؟

راحت ترین کار استفاده از ابزار رایگان Youtube Keyword سایت Ahrefs است. تنها کافی است که کلمه یا عبارت مرتبط را وارد کنید، در ادامه سایت، به شما 150 کلمه کلیدی مرتبط همراه با میزان سرچ آنها را به شما نشان خواهد داد.

آیا به دنبال بستر بزرگ تری از ایده ها هستید؟ از Keyword Explorer سایت Ahrefs استفاده کنید، این ابزار از بین 800 میلیون کلمه ی کلیدی که در گوگل سرچ می شود،  ایده های زیادی را در اختیارتان قرار می دهد.

3.ویدئوهای خود را در گوگل رتبه بندی کنید.

یکی دیگر از روش ها برای افزایش بازدید در یوتیوب رتبه بندی ویدئوها در گوگل است. ویدئوهای یوتیوب در گوگل نیز گاها نمایش داده می شوند. به عنوان مثال اگر شما طریقه درست کردن نیمرو را سرچ کنید، گوگل تعداد زیادی از ویدئوهای مرتبط را از سایت یوتیوب در صفحه نتایج، به نمایش در می آورد. اما سوال اصلی اینجاست: چگونه می توان موضوعاتی را پیدا کرد که در آن پتانسیل ترافیک گرفتن از گوگل وجود داشته باشد؟

پس از اینکه لیستی از موضوعات جذاب را پیدا کردید حالا نوبت به تولید ویدئویی بهینه است که در گوگل رتبه خوبی بگیرد. نتایج را با توجه به ترافیک اورگانیک از بالا به پایین مرتب کنید، سپس شما لیستی از ویدئوهای یوتیوب مرتبط که از گوگل ترافیک دریافت کرده اند، خواهید دید.

4.نرخ کلیک خود را با استفاده از عناوین قانع کننده تقویت کنید.

اینکه ویدئو شما رنکینگ و رتبه بسیار خوبی کسب کند تا زمانی که کسی بر روی آن کلیک نکند، ارزشی ندارد. به همین خاطر شما به عنوانی نیاز دارید که بتواند نظر کاربر را جلب کند و ویدئو شما کلیک دریافت کند. عنوان شما بایستی بتواند نظر کاربر را برای کلیک کردن جلب کند و از طرفی ویدئو و محتوای شما باید بتواند کاربر را راضی کند.

توصیه های کاربردی برای نوشتن عناوین مناسب به منظور بالابردن افزایش بازدید در یوتیوب:

  • کلمه کلیدی اصلی را در عنوان قرار دهید: بر اساس تحقیقی که توسط Briggsby انجام شده است، اضافه کردن کلمه کلیدی مورد هدف در عنوان ویدئو فواید بسیاری دارد. خود سایت یوتیوب نیز پیشنهاد می کند که حتما کلمه کلیدی را در عنوان برای سرچ بهتر اضافه کنید.
  • عنوان ویدئو را کوتاه انتخاب کنید:  سایت یوتیوب، عناوینی را که طولانی هستند، کوتاه می کند. عنوان ویدئو خود را تا جایی که ممکن است کوتاه کنید بدون اینکه توضیحات لازم را قربانی کنید.
  • بر روی فایده آن تمرکز کنید: اینکه چرا یک شخص بایستی بر روی ویدئو شما کلیک کند را شفاف سازی کنید.
عنوان ویدئو در یوتیوب

5.یک Thumbnail جذاب ایجاد کنید.

برای بالا بردن نرخ کلیک تنها به عنوان ویدئو نباید وابسته باشید. شما بایستی یک Thumbnail جذاب و مکمل هم انتخاب کنید.

توصیه هایی برای ایجاد Thumbnail جذاب به منظور جذب کردن کلیک و افزایش بازدید در یوتیوب:

  • از استایل ویدئو برای ایجاد Thumbnail استفاده نکنید. این کار معمولا غیر جذاب و به دور از عرف است. در عوض، یک Thumbnail یونیک و جذاب برای جلب کردن توجه کاربران طراحی کنید.
  • یک عکس مرتبط انتخاب کنید: Thumbnail خود را طوری طراحی کنید که کاربر با دیدن آن فکر کند که پاسخ سوال خود را یافته است. به عنوان مثال، ویدئو طریقه گره زدن کراوات باید شخصی را نشان دهد که در حال گره زدن کراوات خود است.
  • از تضادها به نفع خود استفاده کنید: یوتیوب اکثرا از رنگ های خاکستری، سفید و قرمز استفاده می کند. از به کار بردن این رنگ ها اجتناب کنید چرا که در قسمت نتایج سرچ، مخلوط می شوند.
  • از یک محتوای خوب استفاده کنید: ما معمولا از متنی استفاده می کنیم که کوتاه است و در عین حال ویدئو را کامل می کند. به عنوان مثال اگر ویدئوی شما در مورد یادگرفتن سئو است، واژه ی "یادگیری سئو" بایستی در Thumbnail شما به کار برده شود.

6.یک دسکریپشن پیروزمندانه بنویسید.

تنها عنوان و Thumbnail در قسمت نتایج یوتیوب ظاهر نمی شود و تنها علت افزایش بازدید در یوتیوب نیستند. اولین جمله از دسکریپشن شما نیز نمایش داده می شود. از آنجایی که این مسئله نرخ کلیک را تحت تاثیر قرار می دهد، بایستی حتما دسکریپشن جذاب بنویسید. درست است که اولین جملات شما در دسکریپشن بسیار حائز اهمیت است، اما از مابقی آن نباید غافل شوید. این قسمت درست بهترین مکان برای راغب کردن کاربران برای دیدن دیگر ویدئو ها و ثبت نام در کانال شماست.

نوشتن دسکریپشن ویدئو یوتیوب

7.بازدید های پیشنهادی بیشتری از طریق پلی لیست ویدئوها کسب کنید. 

بازدیدهای پیشنهادی زمانی درSidebar قرار می گیرد که کاربر بر روی ویدئو شما کلیک کند.  قبلا در مورد افزایش شانس قرار گرفتن در Sidebar صحبت کردیم. اما این مسئله شامل دو مرحله است، یکی از این موارد " Up Next " می باشد: ویدئو بعدی بالافاصله بعد از اتمام ویدئو در حال پخش، پلی می شود.

اما مشکلی هم وجود دارد. زمانی که شما یک کانال جدید و کوچک باشید، قرار گرفتن در پلی لیست سایرین کار سختی خواهد بود. اما هنگامی که شروع به تولید ویدئو می کنید، مطمئن شوید که ویدئوهای شما در پلی لیست ویدئوهای کانال تان وجود دارد. از Serial Playlist استفاده کنید.

Serial Playlist به شما این امکان را می دهد تا ویدئوهای خود را علامت بزنید که به صورت سری و پشت سر هم نمایش داده شوند. به عنوان مثال به سایت Netflix نگاه کنید، زمانی که تیزر فیلم محبوب تان را مشاهده می کنید، قطعا پلی شدن یک ویدئو غیر مرتبط بسیار غیر جذاب و غیر حرفه ای خواهد بود.

برای تنظیم و مرتب سازی پلی لیست خود به بخش “Playlist setting” بروید سپس بر روی " Advanced Setting " کلیک کنید و بعد از آن "  set as official series for this playlist" را انتخاب کنید.

برای گرفتن نتیجه بهتر حتما ویدئو ها را بر اساس یک دلیل منطقی، مرتب کنید. این کارباعث می شود تا شانس بیشتری برای اینکه کاربر ویدئوهای دیگر شما را نیز مشاهده کند، داشته باشید.

8. ویدئوهای خود را در Forums هایی جاسازی کنید که بتوانند جذب ترافیک داشته باشند.

مردم معمولا در Forums ها و یا سایت های سوال و پرسش، سوالات خود را مطرح می کنند که ویدئو شما می تواند پاسخ خوبی برای پرسش آنها باشد. اما نکته مهمی که این مسئله دارد اینجاست، آن هم اینکه ویدئو شما نباید پاسخ تمام سوالات مطرح شده و یا اینکه غیر مرتبط با هیچ یک از آنها باشد. شما بایستی موضوعات مرتبطی را که برای شما ترافیک از طرف گوگل می آورد را انتخاب کنید و به آنها پاسخ دهید. شما می توانید برای این کار از Ahrefs’ Site Explorer استفاده کنید.

برای مثال به سایت Quora مراجعه  کنید، سپس به قسمت Top Pages Report بروید و موضوعات که بیشترین ترافیک را در سرچ کسب کرده اند، پیدا کنید.

9.ویدئو خود را در پست های وبلاگی مرتبط جاسازی کنید.

یکی دیگر از راهکارهای افزایش بازدید در یوتیوب بارگزاری ویدئو ها در وبلاگ ها و صفحات پرترافیک سایت است. اگر شما دارای وبلاگ های شخصی هستید می توانید ویدئو خود را در این وبلاگ ها بارگزاری کنید. دقت داشته باشید که موضوع بلاگ ها با موضوع ویدئو شما بایستی در یک راستا باشد. یک راه دیگر هم وجود دارد آن هم اینکه از طریق Google Analytics و Google Search Console صفحاتی که دارای بیشترین ترافیک ورودی هستند را پیدا کرده و ویدئو خود را در این صفحات بارگزاری کنید.

اگر Google Analytics و Google Search Console ندارید می توانید به Ahrefs’ Site Explorer بروید و بهترین صفحاتی که دارای بهترین ترافیک اورگانیک هستند را پیدا کنید.

10. از Endscreens و کارت استفاده کنید.

Endscreens  در واقع Thumbnail هایی هستند که شما می توانید آنها را در قسمت پایانی ویدئو خود اضافه کنید. اگر کاربر بر روی آن کلیک کند، ویدئو شروع به پخش شدن می کند.

کارت ها کمی متفاوت هستند و شما می توانید آنها را در هر قسمت از ویدئو خود که دوست دارید، قرار دهید. شما می توانید از انها برای پیشنهاد دادن دیگر ویدئو ها و یا پلی لیست ها و همینطور قراردادن لینک وب سایت استفاده کنید. اگر تا به حال از Endscreens و کارت ها استفاده نکرده اید، استفاده از آنها را در دستور کار قرار دهید. چرا که باعث می شود با همین اقدام کوچک، بازدیدهای  بیشتری برای ویدئوهای خود کسب کنید.

11."لحظه های کلیدی" در گوگل را با اضافه کردن نشانگرهای زمانی (Timestamp) به دست آورید.

گوگل بعضا "لحظه های کلیدی" را در قسمت نتایج سرچ نشان می دهد. " لحظه های کلیدی" به افرادی که در حال سرچ هستند این امکان را می دهد تا نکات نشانه گزاری شده و محبوب ویدئو شما را مشاهده کنند.

در حال حاضر، اگر شما نشانگرهای زمانی و لیبل ها را در قسمت دسکریپشن خود قرار دهید، گوگل " لحظه های کلیدی" برای ویدئو شما را بیشتر راغب می شود تا نمایش دهد. نشانگر زمانی   درست در قسمتی است که شما زمان ویدئو خود را از لحاظ [Hour]:[Minute]:[Second]  مشخص می کنید. لیبل ها(برچسب ها) دسکریپشن های کوتاه و شفاف قسمت های مشخص شده هستند.

چگونگی افزایش بازدید در یوتیوب

توصیه هایی برای اضافه کردن نشانگرهای زمانی و لیبل ها:

  • هر یک از نشانگرهای زمانی را در یک خط مجزا بنویسید و لیبل مربوط به آن را نیز در همین خط قرار دهید.
  • نشانگرهای زمانی را به ترتیب پشت سر هم قرار دهید. به عنوان مثال نشانگر زمان 15:03 را قبل از نشانگر زمانی 11.10 قرار ندهید.
  • لیبل ها را کوتاه در عین جامع بنویسید: گوگل مواردی را که بلند باشند، کوتاه می کند. بنابراین تنها مشخص کنید که این بخش مربوط به چیست.
  • محتوایی که بر روی اسکرین نمایش داده می شود را با لیبل هماهنگ کنید.

12.ویدئو خود را بر اساس مخاطبان تان در بهترین زمان ممکن نشر دهید.

بهترین زمان، زمانی است که کاربران اختصاصی شما در حال تماشا ویدئو هستند. شما می توانید زمان های طلایی انتشار ویدئو را از طریق گزارشی که یوتیوب ارائه می کند، متوجه شوید. چه زمانی مخاطبان اختصاصی شما بر روی سایت یوتیوب هستند؟

پیشنهاد ما این است که ویدئو خود را یک ساعت قبل از زمان طلایی یا به عبارتی پیک تایم، منتشر کنید. این کار باعث می شود تا مخاطبان شما زمان کافی داشته باشند و ویدئو شما بیشتر دیده شود. این نکته در افزایش بازدید در یوتیوب بسیار اهمیت دارد. 

13. تگ های یوتیوب مرتبط ایجاد کنید.

سایت Evidence اذهان دارد که تگ های یوتیوب چندان مهم نیستند. اما باید بگوییم که چندان بی فایده هم نیستند چرا که حداقل به کاربران کمک می کنند تا ویدئو شما را راحت تر پیدا کنند.

  • راهنمای یوتیوب توصیه می کند تا نزدیک ترین تگ به محتوای ویدئو خود را انتخاب کنید. بنابراین استفاده از کلمه کلیدی بسیار منطقی به نظر می رسد. 
  • ازکلمه کلیدی مرتبط و معمول که در ویدئوهایی با رنکینگ بالا هستند، استفاده کنید. شما می توانید از افزونه VidlQ و TubeBuddy استفاده کنید. یکی از این افزونه ها را نصب کنید، کلمه کلیدی مورد نظرتان در یوتیوب را سرچ کنید، 3-5 ویدئو مرتبط که در صدر نتایج هستند را باز کنید، سپس تگ های مرتبط و معمول را جستجو کنید.

امروزه تولید محتوا، تولید و انتشار ویدئو در فضای آنلاین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تهیه محتوای اختصاصی برای ویدئو ها و یافتن کلمات و عبارات کلیدی و موضوعات محبوب نیز مهم ترین گام در این مسیر هستند. در این مقاله قصد داشتیم تا راهکارهای موثر برای افزایش بازدید در یوتیوب را ارائه دهیم. قطعا فضای یوتیوب، محبوبیت آن در بین مردم جهان و تاثیر مثبتی که آن در جذب مخاطبان و ترافیک سایت می گذارد بر کسی پوشیده نیست.

منبع: https://ahrefs.com/blog/how-to-get-more-views-on-youtube/

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نظر خود را راجع به این مقاله با ما در میان بگذارید

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

همین حالا مکالمه را شروع کن