کلیک فیک تبلیغات گوگل چیست و چگونه جلوی آن را با ریمارکتینگ بگیریم؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

تعداد بازدید: 264

تبلیغات کلیکی

کلیک فیک تبلیغات گوگل چیست و چگونه جلوی آن را با ریمارکتینگ بگیریم؟

نویسنده: saharazokh
2020-07-04 17:34:42

یکی از راه های فروش بیشتر و بهتر استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل می باشد که با کمک آن شما میتوانید سایت خود را در صفحه اول گوگل و در لینک اول به نمایش کاربران خود در بیاورید. در مقاله ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد چیست و چگونه به گوگل ادز اضافه کنیم؟ به شما توضیح دادیم که برای بهتر عملکردن تبلیغات کلیکی خود میتوانید از تکنیک ریمارکتینگ استفاده کنید.امروز میخواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه جلوی کلیک فیک تبلیغات گوگل را با استفاده از ریمارکتینگ بگیریم😉.

تبلیغات کلیکی گوگل رقبای زیادی دارد و ممکن است گاهی برخی رقبای شما هر روز برروی مطلب تبلیغاتی شما کلیک کنند و گوگل علاوه بر کسر هزینه از شما، نرخ پرش سایتتان را نیز افزایش دهد ازاین رو باید با روش های هوشمندانه جلو کلیک فیک رقبایتان را بگیرید. پس با تیکو همراه باشید تا با تکنیک های حرفه ای ریمارکتینگ نقشه رقبایتان را نقش بر آب کنید😂.

چگونه کلیک‌های فیک را با کمک ریمارکتینگ متوقف کنیم؟

جواب آن بسیار ساده است.google ads به شما این امکان را می دهد تا بازدیدکنندگان سایت خود را با توجه به رفتارهایشان در سایت شما دسته بندی کنید. به عنوان مثال تبلیغات شما برای کسانی نمایش داده شود که به دسته X در سایتتان علاقمند هستند و از آن بازدید کرده اند. و یا تبیلیغات برای کسانی نمایش داده شود که از سایت شما خرید انجام داده اند. با ایجاد این لیست جذاب شما میتوانید تعیین کنید که تبلیغات شما تنها برای لیست خاصی که مشخص کرده اید نمایش داده شود. به عنوان مثال شما تبلیغاتی برای روز مادر ایجاد کرده اید میتوانید آن را فقط به مشتریانی که از دسته بانوان سایت شما خرید کرده اند نمایش داده شود. برای اینکار کافی است در هنگام ساخت کمپین وارد قسمت Audiences شوید و لیست مخاطبین خود را انتخاب کنید و به کمپین مورد نظرتان اضافه کنید. حتی گوگل ادز برعکس این ماجرا را در نظر گرفته است و آپشنی قرار داده که توسط آن شما میتوانید تعیین کنید که کمپین تبلیغاتی شما برای یکی از لیست های مخاطبین شما نمایش داده نشود به همین راحتی😍! خب میپرسین چجوری اینجوری میشه؟

تو یک مثال براتون توضیح میدم:فکر کنید شما کمپین تبلیغات گوگل برای بالا بردن اعضای سایت خود ایجاد کردین و به هر فردی که از طریق این کمپین وارد سایت شما بشود تخفیف 25% تعلق میگیرد. و قصد دارید این کمپین شما برای کاربران و اعضایی که در سایت شما از قبل عضو شده اند نمایش داده نشود و فقط کاربران جدید آن را ببیند ازاین رو میتوانید مانع نمایش تبلیغات برای لیست مخاطبینی که مربوط به اعضای سایت شما هستند شوید. برای این منظور شما باید مجدد بعد ساخت کمپین وارد قسمت Audiences شوید و لیست مربوط به اعضای سایت را Exclude کنید.

آموزش حذف کلیک فیک تبلیغات گوگل

امروز در تیکو به راحتی یاد میگیرین که چجوری جلوی کلیک های فیک رقبایتان را در یک چشم به هم زدن بگیرید. قدم به قدم با ما پیش برین تا باهم انجامش بدیم. 😊

ابتدا وارد پنل ادورز خود شوید و در قسمت بالا سمت راست صفحه گزینه Tools & Settings را کلیک کنید و قسمت shared library وارد صفحه Audience Manager شوید.یک صفحه آبی برای شما باز میشود و باید بر روی Set up an audience source که در مرکز صفحه است کلیک کنید. در قسمت بعدی دو گزینه برای شما نمایش داده می شود که یکی از آن ها google ads tags هست و گزینه بعدی google analytics می باشد. همانطور که مشاهده میکنید شما حتی میتوانید جمع‌آوری داده‌های ریمارکتینگ از طریق لینک کردن گوگل آنالیتیکس را انجام دهید. ما در اینجا google ads tag را انتخاب میکنیم.در قسمت بعدی تنها نیاز به جمع آوری اطلاعات عمومی بازدیدهای سایت داریم، گزینه نخست را انتخاب می‌کنیم. خب، حالا وقتش رسیده تا تگ مربوط به ریمارکتینگ گوگل ادز را در سایت خودقرار دهید. برای این کار 2 روش پیش روی شما میباشد روش نخست قرار داد تگ گوگل ادز به صورت مستقیم روش بعدی استفاده از ابزار های واسطه مانند گوگل تگ منیجر.

اگه نمیدونی گوگل تگ منیجر چیه و چکاری انجام میده بهتره اول گوگل تگ منیجر (Google tag manager) چیست و کار با آن چگونه است؟ را بخونید.

ما روش گوگل تگ منیجر را انتخاب می‌کنیم. پس برای اینکار ابتدا Conversion ID که اینجا گوگل ادز برایمان ایجاد کرده است را در گوگل تگ منیجر وارد می‌کنیم. در مقاله گوگل تگ منیجر به شما نحوه اتصال تگ جدید به تگ منیجر را آموزش دادیم. شما برای اینکار بایستی ابتدا وارد تگ منیجر خود شوید و پس از کلیک برروی new tag روی Tag Configuration کلیک کنید و از بخش قالب‌های آماده Google Ads Remarketing را انتخاب کنید. جهت تنظیم کردن تگ گوگل ادز ریمارکتینگ باید Conversion ID که گوگل ادز در اختیار شما قرار می دهد را این قسمت وارد کنید.در بخش Triggering هم All Pages را انتخاب می‌کنیم تا تگ گوگل ادز ریمارکتینگ داده های بازدیدکنندگان را در همه صفحات سایت گردآوری کند و تگ را ذخیره کنید.

پس از اینکه تنظیمات را انجام دادید 2 لیست مخاطبین به صورت پیشفرض ایجاد می‌شود. شما نیز با زدن دکمه + می‌توانید لیست‌های جدیدی ایجاد کنید.بعد از گذشت چند روز از تگ ریمارکتینگ میتوانید آن را در کمپین ادوردز خود بررسی کنید. برای این منظور کافیست وارد کمپین خود شوید و از قسمت Audience sources این کار را انجام دهید.

خب، حالا نوبتیم باشه نوبت بحث شیرین کاهش کلیک های فیک از طریق ریمارکتینگ میباشد. اگر قصد دارید تبلیغات شما برای کسانی که قبلا وارد سایت شما شده اند نمایش داده نشود. برای این منظور وارد کمپین مورد نظر خود وشوید و از بخش کناری در منوی Audiences زیر منوی Exclusions را باز می‌کنیم. در صفحه ای که باز می شود عبارت + را کلیک کنید و از Browse گزینه آخر (How they have interacted with your business) و سپس لیست مورد نظرمان را انتخاب می‌کنیم و Save را می‌زنیم. در هر کمپینی که شما مخاطبین را به بخش Exclusions وارد کنید در واقع مانع نمایش تبلیغات برای این کاربران میشوید.در صورتی که بخواهید تبلیغات برای هر فردی که از سایت‌مان بازدید کرده در هر هفته تنها یکبار نمایش داده شود بایستی در تنظیمات لیست جدید که ایجاد می‌کنید مقدار Membership duration را 7 وارد کنید.

سخن پایانی

به پایان یکی دیگر از مقالات ادوردز تیکو رسیدیم، امیدوارم مطلب کلیک فیک تبلیغات گوگل برای شما مفید واقع شده باشد و از آن نهایت استفاده را برده باشید. اگر دررابطه با این مقاله سوالی داشتید خوشحال میشویم در قسمت نظرات بیان کنید و یا میتوانید با شماره تماس تیکو تماس حاصل فرمائید تا کارشناسان تیم تخصصی تیکو شما را راهنمایی کنند.

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نظر خود را راجع به این مقاله با ما در میان بگذارید

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

همین حالا مکالمه را شروع کن