6 اصل ایمیل مارکتینگ موفق

زمان مطالعه: 5 دقیقه

تعداد بازدید: 581

دیجیتال برندینگ

6 اصل ایمیل مارکتینگ موفق

نویسنده: bozorgnia
2020-05-14 17:37:51

ایمیل مارکتینگ چیست؟ اصول یک ایمیل مارکتینگ موفق چیست؟ ایمیل مارکتینگ یکی از قدم ها ی دیجیتال برندینگ موفق است. ایمیل ابزاری برای مارکتینگ آنلاین محسوب می شود که می تواند تعداد وسیعی از افرادی را که نسبت به خدمات یا محصولات شما علاقه مند هستند، با شما آشنا کند. ایمیل مارکتینگ یکی از قدیمی ترین متد هاست اما ما آن را به عنوان تثبیت شده ترین متد در حوزه دیجیتال مارکتینگ می شناسیم. چنانچه این متد با بهترین متخصصان حوزه دیجیتال و در بهترین زمان ممکن انجام پذیرد، نتایج فوق العاده ای در بر خواهد داشت.

به طور قطع، ارسال ایمیل برای تمامی افراد، نمیتواند مخاطب مورد نظر ما باشد و ما نمی توانیم آنها را مشتریان یا مخاطبان خود بنامیم. توجه به نکته در مورد ایمیل مارکتینگ، آن را در نگاه اول بلا استفاده یا روشی غیر اصولی برای تبلیغات جلوه می دهد. اما روش ها و اصولی نیز وجود دارند که با به کارگیری آنها می توانید یک ایمیل مارکتینگ موفق داشته باشید. با تیکو همراه باشید.

چگونه ایمیل مارکتینگ موفق داشته باشیم؟

1.پیشنهاد ویژه ای ارائه دهید.

در مقاله Email Marketing که توسط Andy Eliason منتشر شده است، اشاره شده است که: در بازاریابی چیزی به عنوان پیغام یا مسیج عمومی وجود ندارد. هر مارکتر با هدفی خاص با مخاطب ارتباط برقرار می کند. این هدف بایستی تمام چیزی را که ما مد نظر داریم، دیکته کند. این هدف حتی بایستی تمام چیزی را که می خواهیم به مخاطب بگوییم را تحت تاثیر قرار دهد. این یکی از مهم ترین و تاثیرگذار ترین روش های ایمیل مارکتینگ می باشد.

اگر ایمیل شما تنها برای یک یاداوری معمولی طراحی و انتشار می یابد تا به مخاطبان شما گوشزد کند که شما وجود دارید، باید بگوییم که ایمیل بلا استفاده ای ارسال کرده اید و تنها در اینکه شما وجود دارید 100 درصد موفق عمل می کند. شما بایستی با استفاده از خصوصیاتی که دارید نرخ تعامل را افزایش دهید.

عنوان ایمیل شما بایستی شامل جزئیاتی باشد که مخاطب به دنبال آنهاست و با دیدن ایمیل شما حاضر به باز کردن آن باشد. محتوای ایمیل شما بایستی به صورتی نوشته شود که به خوبی نشان دهد که در واقع شما چه چیزی را پیشنهاد می دهید.

دقت داشته باشید که شما با استفاده از این ایمیل قصد فروختن و یا عرضه خدماتی را ندارید. بلکه این وبسایت شماست که ارائه دهنده خدمات و فروشنده محصولات شماست.

پیشنهاد شما بایستی به اندازه کافی در مخاطب رغبت ایجاد کند تا فرد مایل به کلیک کردن بر روی ادرس وب سایت شما باشد.

6 اصل ایمیل مارکتینگ موفق

2.پیشنهاد اختصاصی برای مخاطب اختصاصی خود داشته باشید و آن را به بهترین روش عرضه کنید.

شما در مورد خدمت یا محصولی که ارائه می دهید به اندازه کافی شفاف و خاص هستید اما تنها این موارد مخاطب را راغب به کلیک کردن بر روی Call To Action شما نمی کند. خصوصا زمانی که ایمیل شما به دست شخصی می رسد که جزو مخاطبان و مشتریان مورد نظر شما نیست.

شاید شما به معنای واقعی خاص باشید و یا بهترین پیشنهادات را ارائه نمایید اما هنگامی که آن را به روش درست ارائه نمی کنید و یا با مخاطب مورد نظرتان سر و کار ندارید در واقع هیچ تاثیری هم ندارید.

به عنوان مثال کمپین های بازاریابی املاک و مستغلات واقعی، به طور هم زمان فروشندگان و خریداران را در نظر می گیرند. آنها در مرحله اول وضعیت محله ها وخانه ها را در بهترین زمان ممکن و در بهترین موقعیت بررسی می کنند. ایمیل های هفتگی می توانند شانس بهتری برای سر و صدا کردن، پیشبرد اهداف و جذب مخاطبان داشته باشند.

از طرف دیگر، اگر شما برای یک فروشگاه تجارت الکترونیک، کمپین ایمیل تبلیغاتی می بندید، شاید بخواهید تعداد ایمیل های ارسالی را بالا ببرید، چرا که فکر می کنید مخاطبان شما به دنبال محتوای درون ایمیل ها هستند تا خدمات جدید و پروژه های جدید را پیگیری کنند.

شما با استفاده از ایمیل مارکتینگ می توانید به مخاطب بسیار وسیعی دست پیدا کنید اما در نظر داشته باشید که به درستی مخاطب خود را تعریف کنید و برای اینکه مخاطب تمایل به کلیک کردن بر روی ادرس وب سایت شما داشته باشد، دلیل موجهی در نظر بگیرید.

3. درست مانند زمانی که در شبکه های اجتماعی هستید، رفتار و تعامل کنید.

اگر شما با ایمیل خود مانند مانند کاغذ اگهی که در هر صندوق پستی می تواند قرار بگیرد، رفتار کنید؛ شک نکنید که افرادی که ایمیل شما را در صندوق Inbox خود مشاهده می کنند هم همین نظر را دارند و آن را به راحتی دور می اندازند.

ما ایمیل را به عنوان یک اگهی یا اطلاعیه موثر در نظر می گیریم، نه یک چیز بی ارزش. ایمیل مارکتینک اثربخش ترین روش برای دستیابی به مشتریان شما نیست. درست مانند شبکه های اجتماعی. اگر شما در شبکه های اجتماعی تنها با پست های تبلیغاتی با مخاطبان تان در ارتباط باشید، شک نکنید که به زودی شاهد کاهش بسیار زیاد مخاطبین تان خواهید بود.

حالا این بار به ایمیل مارکتینگ از منظرسوشیال دیگری نگاه می کنیم. ایمیل بایستی ارتباط دهنده بین دوستان و خانواده باشد. یک ایمیل بایستی به گونه ای نوشته شود که گویا آن را یک انسان برای یک انسان دیگر نوشته است و اصلا نباید حالت رباتیک داشته باشد تا بتواند مخاطب را به خوبی جذب کند.

4.توقع نداشته باشید که در اولین بار، بهترین نتیجه را کسب کنید.

د ر زمان نوشتن اولین ایمیل خود، کمال گرایی را کنار بگذارید. ایمیل اول خود را می توانید به خوبی بنویسید به شرطی که کمپین خود را در زمان مناسب استارت بزنید. اما همه ی اینها کمی تلاش نیاز دارد، کمی آزمون و خطا و گاهی کمی تمرین دوباره، تا بتوانید از حداکثر پتانسیل خود استفاده کنید.

ایمیل مارکتینگ هم مانند دیگر روش های دیجیتال برندینگ، بیش از اینکه به احتمالات وابسته باشد، به انالیز نتایج وابسته است. شاید شما از روبه رو شدن با آمارها شوکه شوید.

مثلا بهترین زمان برای ارسال ایمیل ها و یا بهترین روزهای هفته برای ارسال ایمیل، و حتی تعداد دفعات مناسب برای ارسال ایمیل به مخاطبان.

تحقیقات بسیاری  برای تخمین بهترین زمان ارسال ایمیل انجام شده است. بسیاری از آنها صراحتا در ابتدا نشان می دهند که پاسخ قطعی وجود ندارد و مردم در زمان های مختلفی ایمیل خود را چک می کنند.

به عنوان مثال یک وکیل ممکن است ایمیل خود را درفاصله ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر چک کند و در مقابل یک پرستار ایمیل خود را در فاصله 10 صبح تا 10 شب چک کند.

همه ی این تحقیقات به شما کمک می کنند تا استراتژی مارکتینگ خود را طراحی کنید اما هنگامی که اطلاعات مورد نیاز خود را با توجه به مخاطب هدف خود تعیین و گرد آوری می کنید؛ مسئله از عمومی بودن فاصله می گیرد. شما می توانید با جزئیاتی که در دسترس دارید، کارهای بیشتری انجام دهید.

در ابتدای امر چنانچه دسترسی به این اطلاعات جزئی ندارید می توانید کم کم با تجربه کردن کمپین های مختلف، آن را به دست بیاورید و موفق شوید.

راهکارهای ایمیل مارکتینگ

5. ارزش های خود را به درستی شفاف سازی کنید.

از عنوان ایمیل گرفته تا محتوا و عکس هایی که انتخاب می کنید، همگی بایستی بیانگر ارزش های شما به مخاطب باشند.

در دنیای سئو، بحثی که همیشه مطرح می شود این است که چگونه توجه کاربر را در عرض چند ثانیه هنگامی که به سایت سر میزند، جلب کرد.

در ایمیل مارکتینگ هم دقیقا این اتفاق می افتد اما به طریقی دیگر. هنگامی که  کسی به وب سایت شما سر میزند، می توان اینطور برداشت کرد که نسبت به محتوا، خدمات و محصولات شما علاقه مند است که شما را در گوگل سرچ کرده و بر روی سایت شما کلیک نموده است.

اما هنگامی که شخصی ایمیل شما را باز می کند از شما انتظار دارد که سریعا ارزش های خود را نشان دهید؛ چرا که این شما هستید که نزد آنها رفته اید و آنها به شما مراجعه نکرده اند.

آنها به دنبال خدماتی که به آنها ارائه می دهید نیستند بلکه به دنبال دلیلی برای پاک کردن ایمیل شما هستند. اگر ارزش باز کردن ایمیل شما و کلیک بر روی CTA کاملا شفاف باشد، احتمال اینکه مخاطب خود را به یک مشتری جدی تبدیل کنید، چندین برابر می شود.

6. در مورد تقاضایی که دارید کاملا شفاف باشید و زیاده خواهی نکنید.

یک ایمیل با Call To Action مانند”  Subscribe Now For 10$ “ تعامل زیادی نمی تواند با کاربر ایجاد کند. با ایمیل خود سعی در فروش چیزی نداشته باشید به جز جذب کلیک برای وب سایت تان.

اگر با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید و با آنها مانند انسان های عادی صحبت کنید، رسیدن به این مهم سخت نخواهد بود. در عین حال شما نیازی به مخفی کاری ندارید و می توانید به راحتی بیان کنید که در حال فروش چه محصولاتی یا ارائه چه خدماتی هستید. انسان ها نسبت به گذشته بیشتربه دنبال محتوا و صحبت مستقیم هستند. اگر مخاطب شما احساس کند که شما با آنها روراست نیستید، دکمه "حذف" را حتما فشار خواهند داد.

نتیجه گیری: با استفاده از ایمیل مارکتینگ با مخاطب تان ارتباطی محکم برقرار کنید.

هیچ کس با اولین قرار ملاقات، مایل به برقراری ارتباط دراز مدت نیست. هرکس با بررسی امکانات موجود، برای مرحله بعدی برنامه ریزی می کند.هنگامی که شما یک کمپین ایمیل مارکتینگ موثر ایجاد می کنید، در واقع به کاربران خود اجازه می دهید تا در چشمان شما نگاه کنند و با شما ارتباط برقرار کنند. شاید در اولین مشاهده با شما ارتباط چندانی برقرار نکنند اما این مسئله برای ارتباط های آینده بسیار حائز اهمیت است. با استفاده از اصول 6 گانه ای که در این مقاله گفته و بررسی شد یک ایمیل مارکتینگ موفق راه اندازی کنید و صلاحی بسیار موفق در حوزه مارکتینگ آنلاین در اختیار داشته باشید.

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نظر خود را راجع به این مقاله با ما در میان بگذارید

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

همین حالا مکالمه را شروع کن