5 نکته جهت بازاریابی در دوران کرونا

زمان مطالعه: 11 دقیقه

تعداد بازدید: 161

اخبار

5 نکته جهت بازاریابی در دوران کرونا

نویسنده: hasannezhad
2020-08-16 13:19:04

بازاریابی در دوران کرونا یکی از سخت ترین امور در زمینه ی بازاریابی و کسب و کار می باشد. همانطور که می دانید با آمدن ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها چه در زمینه ی حضوری و چه غیرحضوری ( اینترنتی) و به صورت کلی بازاریابی در دوران کرونا به مشکل برخورده است. بسیاری از آن ها همچنان هم با این موضوع دست و پنجه نرم می کنند ( مانند تالارهای مراسم عروسی، عزا و ختم، سینما و...)

اما بعضی از کسب و کارها و مشاغل هم در حال بازگشت به حالت طبیعی خود می باشند. تجربه کردن کرونا یک تلنگر بزرگ برای صاحبان کسب و کار و مشاغل می باشد. زیرا باید به این فکر کنند که شاید دیگر نتوانند به صورت حضوری محصولات وخدمات خود را به فروش برسانند.

طبق آمارهای گرفته شده کسب و کارهای اینترنتی آسیب کمتری از این بابت خورده اند. دلیل آن هم کاملا واضح می باشد. زیرا کارها از طریق سرچ کردن در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می باشد. اولین سایتی که در همان زمینه ی سرچ شده برای کاربر بالا بیاید، به احتمال زیاد فروشنده ی موفق می باشد.

بازاریابی در دوران کرونا

بسیاری از مراجعه کنندگان به تیم تیکو، جهت بهبود و ساخت بهتر بازاریابی در دوران کرونا، بوده اند. از این رو تصمیم گرفته ایم نکاتی را در مورد بازاریابی در دوران کرونا به شما عزیزان انتقال دهیم.

قبل از اینکه مشکل دیگری برای کسب و کارتان به وجود بیاید، اقدام به کوچ در دنیای دیجیتال مارکتینگ و دیجیتال برندینگ ، طراحی سایت ، پشتیبانی آنلاین و سئو سایت کنید.

بازاریابی بهتر در دوران کرونا
مشاوره رایگان

راه های بهبود بازاریابی در دوران کرونا

1- بستر مناسب با حوزه ی کسب و کارتان را در شبکه های اجتماعی بشناسید. سپس آن را در چهارچوب مشخص خود بسازید. در این راه می توانید از رقبایتان کمک بگیرید. یعنی ببینید رقبای شما در دنیای مجازی بیشتر در کدام شبکه اجتماعی فعالیت می کنند. ( معمولا بین تلگرام و اینستاگرام می باشد)

چگونه بهترین بازاریابی در دوران کرونا را داشته باشیم؟

2- داشتن ارتباط موثر و صمیمی و دائم با مشتریان از طریق شبکه های اجتماعی. یکی از بارزترین تاثیراتی که کرونا بر زندگی روزمره ی همگان گذاشته است، این است که بیشتر افراد وقت خود را در چرخیدن در شبکه های اجتماعی می گذرانند. یعنی سبک زندگی بیشتر افراد تغییر کرده است. در دوران کرونا بهترین حالتی که شما می توانید با مشتریان خود ارتباط صمیمی داشته باشید، محیط شبکه های اجتماعی می باشد زیرا کرونا به صورت غیرحضوری به کسی منتقل نمی شود. می توانید محصولات خود را با تخفیفات و یا جایزه ها به مشتری های خود در شبکه های اجتماعی ارائه دهید. یا به طور مثال اگر رستوران دارید می توانید برای کسانی که در دوران کرونا دچار ابهام هستند که غذا از بیرون بگیرند و یا نه، طرز تهیه و آماده سازی غذاهایتان را نشان دهید تا آن ها هم بتوانند با خاطر جمعی غذا را سفارش دهند.

کسب و کار کرونایی

3- جلوگیری از تصمیم های ناگهانی و بدون پشتوانه فکری. خیلی از افراد در اوایل دوره کرونا به دلیل آسیب دیدن جدی به کسب و کارشان، تصمیم های ناگواری گرفته اند. این تصمیم ها خود برای افراد دردسر ساز می شود. باید در شرایط بحرانی تصمیم هایی بگیرید که کاملا بی طرف باشد و به آینده ی کاری و مالی شما آسیبی وارد نکند.

4- سئوی وب سایت و بهینه سازی شبکه های اجتماعی خود را فراموش نکنید. در دوران کرونا بیشتر خرید ها از طریق اینترنت حساب می شود. به همین دلیل باید در گوگل و شبکه های اجتماعی جزء سرچ های اول باشید تا بتوانید به موفقیت برسید. قبل از اقدام به سئوی محتوا، باید سئوی تکنیکال سایت خود را به حد عالی برسانید. استراتژی سئو طوری می باشد که از هر زمانی آن را شروع کنید منجر به سود برای سایت شما می باشد.

بعد از انجام سئوی تکنیکال، اقدام به سئوی محتوا و محتواسازی غنی کنید. به این ترتیب می توانید مشتری های بلقوه را به راحتی جذب کنید.

5- می توانید از تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز برای بهبود و جذب مشتری واقعی و در لحظه، استفاده کنید. یکی از مزایای تبلیغات کلیکی گوگل این است که می توانید شماره تماس خود را نیز در صفحه اول گوگل قرار دهید و به این ترتیب مشتری ها به راحتی و به صورت مستقیم با خود شما ارتباط می گیرند و سپس شما آن ها را جذب می کنید. واضح است که ارتباط صوتی به مراتب بهتر از ارتباط اینترنتی می باشد. زیرا صدا و صحبت شما می تواند منجر به فروش محصولات و خدمات به صورت غیرحضوری شود.

همیشه اصول و معیارهای بالاترین سطح بازاریابی خود را حفظ کنید. یعنی جایگاه خود را هیچگاه از دست ندهید. KPI های مربوط به کسب و کارتان را همیشه حفظ کنید. در زمان کرونا حفظ این نکات اصولی تر و مهم تر می باشد. شما باید به صورت روزانه داده ها ترندها را چک کنید و استراتژی ها را به صورت دائمی برای بازاریابی خود تغییر دهید. اگر در دوران کرونا مجبور به تعدیل کار و یا کمتر شدن کار خود شدید، اصلا ناامید نشوید. به دنبال راه های بهبود کسب و کارتان باشید و برای آینده ی کاریتان تلاش کنید.

محصولات و خدمات خود را در زمان مناسب و مطابق با نیازهای مشتری ها تعریف کنید و به نمایش بگذارید. سعی کنید با شرایط فعلی خود را وفق دهید.

در آخر هم هیچگاه امید خود را در زمینه ی کسب و کار و اشتغال از دست ندهید و این را بدانید که در این دوران هرکس تلاش کنید به نتیجه می رسد.

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نظر خود را راجع به این مقاله با ما در میان بگذارید

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

همین حالا مکالمه را شروع کن