19 تکنیک بک لینک سازی 2020

زمان مطالعه: 8 دقیقه

تعداد بازدید: 269

سئو و بهینه سازی سایت

19 تکنیک بک لینک سازی 2020

نویسنده: hasannezhad
2020-06-14 10:20:50

معرفی 19 تکنیک بک لینک سازی 2020 را در سایت تیکومطالعه کنید.

اولین چیزی که نیاز است روی آن تمرکز شود تلاش برای بالا بردن اعتبار سایت یا domain authority می باشد. این تلاش باید بدون واسطه و دریافت هیچ نوع بک لینک جدیدی باشد.

مهم ترین و اصلی ترین بخش های زمانی در هنگام اجرای یک کمپین سئو، لینک بیلدینگ می باشد.

معرفی انواع تکنیک بک لینک سازی

این روش ها کمک می کند که شما جایگاه و رتبه سایتتان را افزایش دهید. تکنیک بک لینک سازی بسیار زیاد می باشد که بعضی از آن ها روش های غلط و نادرست در سئو می باشد و ممکن است رتبه ی سایت شما را کاهش دهد. بنابراین پیشنهاد می کنیم از روش های تست شده و تضمینی برای بک لینک سازی استفاده کنید. در ادامه قصد داریم جدید ترین و مطمئن ترین روش ها

معرفی 19 تکنیک بک لینک سازی 2020

همانطور که گفته شد روش ها و تکنیک بک لینک سازی بسیار متنوع و گسترده می باشد اما شما باید از بهترین راه های آن استفاده کنید. برای این کار راه های بسیار زیادی وجود دارد که کافیست شما آن ها را کشف کنید. وجود بک لینک برای سایت ها بسیار ضروری و واجب می باشد. اما دلیل اصلی نیاز به بک لینک چیست؟

بک لینک

بک لینک ها بعد از چندین ماه کار سخت روی محتوا و سئو سایت و سئو تکنیکال، بهترین راه برای جذب ترافیک بیشتر می باشد. از طریق لینک بیلدینگ می توانید مشتری بالقوه و مخاطبان مناسبی را بدست بیاورید.

انواع راه های معرفی بک لینک سازی:

  • افزایش جایگاه یا رتبه برای هر کلمه کلیدی مشخص
  • افزایش سرچ طبیعی وب سایت شما
  • افزایش اعتبار ( domain authority ) کلی وب سایت شما
  • دریافت ترافیک مرتبط و با کیفیت

مهم ترین بخش هدف بک لینک 2020 می باشد. زیرا هرچه وب سایت شما معتبرتر باشد شما راحت تر می توانید جایگاه و رتبه بالایی را کسب نمایید. اگر این اتفاق برای شما بیفتد دیگر نیازی به بک لینک های بیشتر برای کسب رتبه ندارید. به طور مثال سایت forbe.com زمانیکه مقاله ای را منتشر می کند در کمتر از چند ثانیه وارد نتایج اول گوگل می شود این سایت هیچ بک لینکی را انجام نداده است. این قدرتی است که به سایت شما اعتبار می دهد.

به این ترتیب دیگر نیازی به بک لینک های بیشتری ندارید و هزینه های سایت شما هم در طول زمان کاهش می یابد.

مجموعه تکنیک هایی که شما می توانید قدرت اعتبار سایتتان را بدون هیچ بک لینک جدیدی افزایش بدهید:

1- اصلاح زنجیره های ریدایرکتی ( redirect chain )

این موضوع زمانی اتفاق می افتد که یک ریدایرکت از صفحه a به صفحه b و مجدد یک ریدایرکت از صفحه b به صفحه c زده می شود.

اصلاح زنجیره های ریدایرکتی

به این صورت صفحه b به عنوان یک سپر و مانع بین صفحه a و صفحه c که مقصد است عمل می کند. این یعنی قدرت بالقوه صفحه c از بین می رود. برای رفع این مشکل باید از ریدایرکت 301 استفاده کنید. این ریدایرکت از پیج a به پیج c می باشد. به این صورت قدرت و اعتبار اصلی به صفحه مورد نظر شما انتقال داده می شود. تاثیر این لینک از زمانی که لینک پیوندی می دهید به مراتب بیشتر می باشد.

می توانید نحوه پیدا کردن این زنجیره های ریدایرکتی را از طریق اسکریمینگ فراگ و یا سئو اسپایدر مشاهده کنید. اسکریم فراگ را باز کنید و دامین مورد نظرتان را وارد کنید. دکمه شروع آنالیز را بزنید. در قسمت نوار منو بالا بر روی گزینه ریپورت کلیک و گزینه ریدایرکت و کنونیکال چین رو انتخاب کنید.


2- اصلاح ریدایرکت های 302 برای افزایش اعتبار وب سایت شما

یک سری بحث و اختلاف نظرها در این زمینه وجود دارد که آیا پیج رنک و یا اعتبار از طریق ریدایرکت 302 منتقل می شود یا نه؟ همه ی سئوکاران فکر می کردند بهتر است که ریدایرکت های 302 را به 301 تغییر بدهند. هنوز هم این موضوع صدق می کند. اما به تازگی گوگل اعلام کرده است که ریدایرکت های 300 دیگر پیج رنک خودشان را از دست نمی دهند. این ریدایرکت ها کاملا تصادفی و بدون هدف بوده است. به همین دلیل همچنان ریدایرکت های 302 را به 301 تبدیل نمایید.

برای پیدا کردن ریدایرکت های 302 کافی است اسکریمینگ فراگ را باز کنید. سپس گزینه ی ریسپانس کد را کلیک کنید. در منوی فیلتر drop down گزینه ی ریدایرکشن گروه 300 را باز نمایید.

3- استفاده از حداکثر توان اعتبار موجود در صفحات سایت

زمانی که شما پست و محتوای جدیدی را ایجاد می کنید و می خواهید در گوگل رتبه بگیرید به دلیل اینکه لینک های داخلی به سمت این صفحه داده اید، ارزش و اعتبار زیادی را در صفحه ایجاد می کنید. برای این کار می توانید ahrefs.com را باز کنید. دامنه را در آن وارد کنید. گزینه ی best by links را انتخاب کنید. سپس در صفحه ای که برایتان باز می شود لینک های داخلی مرتبط را به صفحاتی که مربوط به سایتتان می شود ایجاد کنید. پیشنهاد ما به شما این است که ببینید چه انکرتکست هایی برای لینک های داخلی شما مناسب است. به این ترتیب می توانید اقدامات قبلی خود را تحلیل و بررسی کنید. پیگیر این باشید که چه انکرتکست هایی برای لینک های داخلی شما استفاده شده است.

به این ترتیب تمامی اقدامات قبلی شما سنجیده می شود. از آنجایی که برای انکرتکست ها باید از کلمه کلیدی یا عبارت های مرتبط با آن برای لینک های داخلیتان استفاده کنید، بهتر است انکرتکست های موجود را تجزیه و تحلیل کنید. زیرا بسیاری از وب سایت ها از لینک های داخلیشان به طور موثری بهره نمی گیرند.

بهترین روش برای تحلیل انکرتکست های داخلی استفاده از اسکریمینگ فراگ می باشد. گزینه ی end link را انتخاب کنید. به این ترتیب کلیه اطلاعات مربوط به لینک های داخلی ( url های ارجاع داده شده و انکرتکست ها) در اختیار شما قرار می گیرد.

4- اصلاح ارور های 404 وب سایت

یکی از مهم ترین انواع تکنیک بک لینک سازی که باید در وب سایت خود رعایت کنید اصلاح ارورهای 404 می باشد. شما با اصلاح کردن تمامی ارورهای 404 می توانید ارزش لینک های ارجاع داده شده را به سایت برگردانید. برای پیدا کردن ارورهای 404 می توانید از سرچ کنسول و یا اسکریمینگ فراگ استفاده کنید. در سرچ کنسول باید وارد قسمت croll شوید. در قسمت croll error بخش not found را پیدا کنید. به این ترتیب می توانید ارور های 404 را به سادگی رفع کنید.

5- تلفیق کردن یا یکی کردن صفحات مشابه درون وب سایت

تکنیک بک لینک سازی دیگر که در این مقاله می خواهیم آن را توضیح دهیم تلفیق کردن صفحات مشابه می باشد.یکی از رایج ترین اشتباهات در سئوی محتوا، تولید چندین محتوای مشابه برای کلمات کلیدی که بسیار شبیه هم هستند می باشد. به این خطا، خطای canibalization می گویند. این خطا باعث می شود به اهدافی که برای سئو خود انتخاب کرده اید، سخت تر و دیرتر برسید. در این حالت باید از تکنیک کیک استفاده کنید.

پخش کردن دانش محتوایی یک موضوع در چندین صفحه معمولا یک محتوای سطحی ایجاد می کند. اما تلفیق کردن این محتواها دقیقا برعکس عمل می کند باعث می شود محتواهای باکیفیت تر و عمیق تری را داشته باشید.

جلوگیری از ایجاد cannibalization برای اینکه گوگل را گیج نکنید حتما از یکی کردن صفحات استفاده کنید. باید همه ی صفحات را روی صفحه مادر ریدایرکت کنید تا اعتبار همه ی بک لینک های صفحات مشابه روی این صفحه منتقل شود.

این پروسه ترویج و تبلیغ محتوای شما را ساده تر می کند. به صورت کلی مردم ترجیح می دهند به محتواهای با کیفیت و جامع لینک بدهند تا محتواهای بی کیفیت و سطحی . گام هایی که برای تکنیک cake و بهتر کردن تکنیک بک لینک سازی مهم و قابل اجرا هستند موارد بالا می باشند.

در نهایت اقدامات خود را در گوگل آنالیتیکس برای سنجش و عملکرد سایت یادداشت کنید.

6- ساخت یک ساختار معماری موثر برای وب سایت

توسعه یک ساختار معماری هوشمند بهترین روش برای کسب یک نتیجه عالی برای استراتژی لینک بیلدینگ می باشد. باید از روش silo استفاده کنید. بجای تلاش برای گرفتن بک لینک ها برای صفحات اصلی، دسته بندی و یا محصولات، باید از صفحات وبلاگی برای بک لینک سازی استفاده کنید. در این حالت باید از روش silo استفاده کنید. بجای تلاش برای گرفتن بک لینک ها برای صفحات اصلی، دسته بندی و یا محصولات، باید از صفحات وبلاگی برای بک لینک سازی استفاده کنید. این روش یکی از بهترین روش های تکنیک بک لینک سازی می باشد.

در واقع رویکرد این روش برای محتوای جامع توزیع کننده لینک ایمن ترین راه برای تقویت و افزایش اعتباروب سایت می باشد. بالا بردن اعتبار وب سایت از طریق تکنیک بک لینک سازی به سه روش صورت می گیرد.

مورد اول: پیدا کردن ایده هایی برای ایجاد محتواهای لینک پذیر از طریق رقبا

مورد دوم: تولید محتوای بهتر از محتوای موجود در حال حاضر

مورد سوم: تبلیغ محتوای ایجاد شده

محتوای لینک پذیر چیست؟ برای جذب کردن بهتر بک لینک می باشد. به طور کلی بعضی از صفحات، صفحات ارزشمندی برای دریافت بک لینک نیستند.

انواع بک لینک ها چیست؟

  • لینک های nofollow = پیوند ها و لینک های یک صفحه مانند رای اعتماد به منبع می باشد. لینک های nofollow در حقیقت برای زمانی استفاده می شود که خواهید بدون تایید و رای اعتماد به یک منبع لینک بدهید. این لینک ها از rel= nofolliw استفاده می کنند. در واقع به گوگل می فهمانیم این لینک ها فاقد رای اعتماد هستند. به همین دلیل این لینک ها هیچ تاثیری در page rank ندارد. اما به طور کلی گاهی در تکنیک بک لینک به کار می رود. هیچ کدام از این لینک ها توسط گوگل به عنوان یک سیگنال برای الگوریتم جستجو استفاده نمی شود.
  • لینک های دنبال کننده و یا dofollow = این لینک ها بر روی میزان اعتماد و رتبه بندی صفحه تاثیرگذار هستند. به همین دلیل در لینک های dofollow از ویژگی های nofollow استفاده نمی شود.

توجه: چیزی به اسم follow وجود ندارد و بک لینک های dofollow تعریف نشده اند. یعنی بدون اضافه کردن ویژگی nofollow آن لینک به لینک دنبال کننده تبدیل می شود.

  • لینک های حمایتی یا پرداخت شده ( sponsored or paid )= گاهی ممکن است برای تبلیغ بخشی از مطالب یا یکی از محصولات به یک وبلاگ نویس و یا شخص دیگری پول بدهید تا تبلیغ را برای شما انجام دهند.

این ویژگی "rel= "sponsored می باشد. گوگل متوجه می شود که این لینک یک لینک حمایتی و پولی می باشد. اگر دستورالعمل وب مستر گوگل را در این مدل لینک رعایت نکنید، تاثیر منفی بر روی سایت خود ایجاد کرده اید. اما ویژگی "rel= " sponsored باعث می شود که لینک های پرداخت شده و حمایتی بر روی سایت شما اثری ندارد.

  • لینک های مرتبط با محتوای تولید شده توسط کاربر یا UGC = یکی دیگر از انواع تکنیک بک لینک که در سال 2019 معرفی شد، لینک های شخصی یا لینک های UGC که محتوای تولید شده توسط کاربر است می باشد. این ویژگی به گوگل می فهماند که لینک مورد نظر توسط کاربران یک پلتفرم ایجاد شده است نه توسط وب مستران! گوگل این نوع بک لینک را از طریق "rel= " UGC می شناسد.
  • لینک های بسیار معتبر ( high Authority links) = به صورت کلی و طبق انواع تکنیک بک لینک سازی، لینک های مختلف از دید گوگل دارای یک مقام و ارزش خاصی نیست. بنابراین شاید صاحبان سایت برای افزایش رتبه بندی در موتورهای جستجو از بک لینک های معتبر و با ارزش تری استفاده کنند. این لینک ها دارای با ارزش ترین جایگاه در دید گوگل هستند. مانند روزنامه نیویورک تایمز ( که گوگل به این رسانه خبری بزرگ بسیار اعتماد دارد). برای درک بهتر مطالب باید الگوریتم page rank گوگل را به صورت دقیق مطالعه کنید تا بتوانید برای سایت خود از بک لینک های با ارزش و مفید استفاده کنید.
  • لینک های سمی و غیر طبیعی= اگر از پیوند و لینک اشتباه استفاده کنید قطعا توانایی سایت خود را در کسب رتبه از دید گوگل کم کرده اید.

در برخی از موارد دیده شده است که ارزش فعلی سایت هم کم شده است. لینک های بد و غیر طبیعی گاهی از طرف رقبای شما ارسال می شود. این موضوع را می توانید در اکانت ماز بررسی کرده و برای رفع آن به تیم پشتیبانی گوگل نامه بفرستید تا آن ها بررسی کنند.

سایت های مشکوک و بی کیفیت هم نمونه ی دیگر از لینک های غیر طبیعی و بد محسوب می شوند.

این سایت ها به صورت غیرمستقیم دستورالعمل های گوگل را رد کرده اند. لینک های پرداخت شده که ویژگی nofollow یا sponsored به آن ها اضافه نشده است هم نمونه ی دیگری از این بک لینک ها می باشد.

یکی از بهترین ابزار ها برای ارزیابی بک لینک ها و تشخیص لینک های سمی، backlink audit tools می باشد. به کمک این ابزار می توانید از دست لینک های سمی خلاص شوید. این ابزار به سرچ کنسول وب سایت شما هم وصل می شود.

  • لینک های ویراستاری= لینک های ویراستاری به لینک هایی گفته می شود که از طرف یک روزنامه نگار یا وب مستر دیگر اشاره می شود. این نوع بک لینک ها معمولا باعث افزایش ترافیک و اعتبار سایت می شود. هدف ساخت و استفاده از این بک لینک، افزایش بهبود و تجربه ی کاربری است نه دستکاری الگوریتم های موتور جستجو

به صورت کلی برای بک لینک سازی تمام تلاش خود را انجام دهید تا بهترین مدل های بک لینک را در سایت خود ایجاد کنید. در لینک دهی ها اصلا عجله نکنید و سعی کنید هر کدام را به نحو احسنت انجام دهید.

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نظر خود را راجع به این مقاله با ما در میان بگذارید

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

همین حالا مکالمه را شروع کن