10 نکته اساسی برای سئو سایت فروشگاهی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

تعداد بازدید: 265

سئو و بهینه سازی سایت

10 نکته اساسی برای سئو سایت فروشگاهی

نویسنده: jafarzadeh
2020-07-04 16:51:41

سئو سایت فروشگاهی به چه صورت است؟ برای بهینه سازی سایت فروشگاه اینترنتی چه باید کرد؟ همه ما از پیشرفت روزافزون دنیای اینترنت با خبر هستیم و می دانیم که امروزه بسیاری از افراد برای رفع مایحتاج خود نیز به اینترنت روی آورده اند و کالا و خدمات مورد نیازشان به صورت آنلاین تهیه می کنند. به همین جهت است که وب مستران برای افزایش فروش اینترنتی محصولات با یکدیگر به رقابت پرداخته اند. هنگامی که کاربران در موتورهای جستجوگری مانند گوگل به دنبال کالایی برای رفع نیازشان هستند، موتورهای جستجو تلاش می کنند تا با دقت بیشتری نتایجی نزدیک به درخواست آن ها برایشان به نمایش بگذارند و درست همینجاست که رقابت میان وب مستران بر سر کسب جایگاه بهتر شروع می شود. سوالی که مطرح می شود اینست که چگونه می توان در این رقابت پیروز شد؟ برای کسب جایگاه بالا در صفحه نتایج گوگل در سایت فروشگاهی خود به چه نکاتی باید توجه داشت؟ همه ما خوب می دانیم که سئو (Search engine optimization) و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو بهترین راه ممکن برای کسب رتبه بالا در صفحه نتایج جستجو می باشد. با ما همراه باشید تا 10 نکته طلایی را برای بهینه سازی سایت های فروشگاهی به اطلاعتان برسانیم. در صورت نیاز به مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با متخصصین تیکو در تماس باشید.

تماس با مخصصین تیکو

بهینه سازی و سئو سایت فروشگاهی به چه صورت است؟

تصور کنید فردی بسیار موفق در زمینه کسب و کار خود هستید و نام شما در میان تاجران زبانزد همگان است. حالا تصمیم دارید کسب و کار خود را به دنیای اینترنت نیز وارد کنید و فروش آنلاین محصولاتتان را آغاز نمایید. برخلاف تصوری که دارید پیروز شدن شما بدون بکارگیری تکنیک های سئو امری دست نیافتنی است. این کار مانند راه اندازی مغازه در شلوغ ترین خیابان در کنار ده ها مغازه مشابه است که درصد موفقیتتان را به صفر می رساند. برای آن که بتوانید ترافیک سایت خود را بالا ببرید تا میزان فروش محصولاتتان افزایش یابد، باید آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. اما سوالی که مطرح می شود اینست که 🤔 چگونه سایت فروش اینترنتی را بهینه کنیم؟ یکی از روش هایی که می تواند به شما در کسب رتبه ی بالا کمک کند، استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل یا به عبارت دیگر google ads می باشد. گوگل ادوردز در واقع نوعی تبلیغ متنی آنلاین ارائه شده توسط گوگل می باشد که به شما کمک می کند تا سایتتان برای کلمه ای بخصوص در بالاترین جایگاه جستجو قرار گیرد و با هر کلیک روی آن گوگل مبلغی را از هزینه شما بابت تبلیغات کلیکی کسر می کند. البته قابل ذکر است که برخی اشتباهات رایج در google ads سبب شده است تا موفقیت از شما دور شود پس برای شروع این کار لازم است از متخصصین آن کمک بگیرید.

سئو سایت فروشگاهی

با اینکه تبلیغات کلیکی گوگل راه درویی برای کسب رتبه ی بالا می باشد اما این موضوع همیشگی نبوده و بهترین کار اینست که از تکنیک های سئو در سایت خود استفاده کنیم. ما در این مقاله کاربردی ترین پارامترها و استراتژی ها را برای بهینه سازی و سئو سایت فروشگاهی برایتان بیان کرده ایم تا با استفاده از آن ها جایگاه خوبی را در صفحه نتایج جستجو به دست آورید.

  1. پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود: یکی از مهمترین فاکتورهای لازم برای هر محتوایی استفاده از کلمات کلیدی مناسب است. به عنوان مثال اگر سایت شما مربوط به فروش آنلاین کفش فوتسال می باشد می توانید به وسیله ابزارهایی همچون kwfinder بهترین کلیدواژه ها را برای محصولات خود پیدا کنید. چرا که این کلمات می توان به عنوان یک آهن ربا کاربران به سمت سایتتان جذب کند و برگه برنده ای برای شما محسوب شود. از آنجایی که کاربران برای رفع نیاز خود از گوگل کمک می گیرند پس برای محصولات خود از کلمات کلیدی  long tail و LSI استفاده کنید که سختی و میزان جستجوی آن ها مناسب باشد. شاید برایتان سوال شود که پس از پیدا کردن این کلمات چه باید کرد؟ هر وب سایتی دارای صفحات گوناگونی همچون دسته بندی اصلی و فرعی و صفحه محصول می باشد که باید برای هر صفحه از کلیدواژه مخصوصی استفاده کرده و آن را در متا دیسکریپشن، URL، تگ alt و تگ های هدر و توضیحات محصول بکار ببرید.
  2. سامان دهی اطلاعات: قبل از هر اقدامی لازم است اطلاعات موجود در وب سایت خود را سامان دهی کنید تا دسترسی کاربران به آن راحت باشد و تجربه خوبی را برای آن ها ایجاد کنید. در واقع هنگامی که کاربران به وب سایت شما مراجعه می کنند از طریق فیلترها و دسته بندی های موجود به دنبال محصول مورد نیازشان هستند، پس ساختار سایتتان باید به گونه ای طراحی کنید تا کاربران بتوانند به راحتی به آن محصول دست یابند.
  3. بهبود سرعت سایت: زمانی که کاربری به سایت شما مراجعه می کند، با مشاهده سرعت کند آن سریعا سایتتان را ترک می کند همین امر سبب می شود تا رتبه ی آن به شدت کاهش یابد. برای بهبود سرعت سایت ما  استفاده از فریم ورک AMP را به شما پیشنهاد می کنیم.
  4. افزودن بلاگ : آیا می دانید بلاگ نویسی تاثیر بسزایی در جذب کاربران دارد؟ یا هدف از افزودن بلاگ آگاه هستید؟ از آنجایی که گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها به بروزرسانی های آن ها توجه دارد، بهتر است در سایت خود از بلاگ های مرتبط استفاده کنید. فراموش نکنید این بلاگ ها می تواند نقش مهمی در بروزرسانی سایت و لینک دهی و نیز جذب ترافیک ارگانیک داشته باشد.
  5. امنیت سایت: یکی دیگر از نکات طلایی برای بهینه سازی و سئو سایت فروشگاهی افزایش امنیت سایت از طریق فعال سازی گواهینامه SSL می باشد. هر کاربری برای آن که بتواند با خیالی آسوده در سایت موردنظر کالایی را خریداری کند و هزینه ی آن را به صورت الکترونیکی بپردازد باید از امنیت آن مطمئن شود. از نشانه های ایمن بودن سایت ها وجود HTTPS ابتدای URL آن و قفل سبز رنگ می باشد.
  6. آنالیز رقیبان خود: با توجه رقابت سنگینی که بر سر کسب رتبه بالا در دنیای اینترنت وجود دارد، اطلاع از کلمات کلیدی استفاده شده توسط رقیبان و لینک های دریافتی آن ها می تواند به شما در بهبود هر چه بهتر سایتتان کمک کند. برای دریافت این اطلاعات مفید می توانید از ابزارهایی مانند moz و Keyword planner استفاده کنید.
  7. نوشتن توضیحات کافی و مناسب: برای کسب رضایت مشتری و اطلاع رسانی کافی به آن ها باید مشخصات و اطلاعات لازم را برای هر محصول ارائه دهید. بکارگیری فاکتورهای سئو برای نوشتن این اطلاعات امری ضروری می باشد پس سعی کنید که از فردی متخصص و سئوکار برای انجام این کار کمک بگیرید.
  8. بک لینک سازی: لینک هایی که به وب سایت شما داده می شود تاثیر بسزایی در بهینه سازی آن خواهد داشت. اگر این لینک ها از سایت های معتبر دریافت شود به اعتبار سایت شما نیز کمک می کند و سبب می شود که جز ابتدایی ترین نتایج جستجو برای کاربران به نمایش گذاشته شود. ناگفته نماند که ایجاد بک لینک های بی کیفیت نه تنها به نفع سایتتان نیست بلکه بجز ضرر چیزی برایتان نخواهد داشت. پس به هنگام لینک سازی به معیارهای الگوریتم های گوگل توجه کنید. آنها با لینک سازی در وب سایت های نامعتبر و اسپم برخورد می کنند.
  9. موبایل فرندلی سایت: از نکات مهم در بهینه سازی و سئو سایت فروشگاهی می توان به موبایل فرندلی نمودن آن اشاره نمود. از آنجایی که اکثر کاربران برای جستجو و خرید محصولات مورد نیاز خود از تلفن همراه استفاده می کنند پس آماده سازی سایت برای نمایش در تلفن همراه می تواند کاربران بیشتری را به خود جذب کند.
  10. برندسازی: یکی از مهمترین مسئولیت های هر سئوکاری توجه به برندسازی در سایت می باشد. برند دیجی کالا برای همه آشناست. در واقع دیجی کالا اولین سایتی است که کاربران برای تهیه کالاهای مورد نیاز خود به آن مراجعه می کنند. پس در بهینه سازی سایت خود روی برندسازی نیز برنامه ریزی کنید تا مشتریان برای تهیه محصولات به اولین که سر می زنند، سایت شما باشد.

جمع بندی: بهینه سازی سایت های فروشگاهی ممکن است به ظاهر آسان به نظر بیاید اما با وجود رقبای فراوان در دنیای اینترنت موفقیت در آن کار بسیار دشواری می باشد. پس باید برای بهینه سازی درست سایت خود از متخصصین سئو کمک بگیرید تا در این رقابت سنگین پیروز شوید.

نظرات کاربران

نظرات کاربران راجع به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نظر خود را راجع به این مقاله با ما در میان بگذارید

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

همین حالا مکالمه را شروع کن